R-Motorsport s Aston Martinem už spolupracuje v oblasti sportovních vozů, nicméně vstup do DTM bude podpořen přímo značkou. R-Motorsport navíc uzavřel joint venture podnik s HWA AG, které bylo dlouholetým partnerem továrního týmu Mercedes v DTM. HWA bude zodpovědné za vývoj, stavbu a nasazení speciálů do DTM. Tým R-Motorsport na start postaví vozy na bázi Aston Martin Vantage a to už během sezony 2019!
Série tedy uspěla ve svých velkých snahách o přilákání třetího výrobce k Audi a BMW. Jen připomeňme, že Mercedes po sezoně opouští DTM a míří do Formule E. Audi i BMW potvrdily, že se budou účastnit DTM v dohledné budoucnosti a byly dokonce ochotni přežít rok 2019 jen ve dvou výrobcích s tím, že by na start možná postavily i více aut, aby tak pokryly mezeru po Mercedesu.
"Toto rozhodnutí luxusní sportovní značky, jakou Aston Martin je, je historickou událostí pro naši sérii a milníkem v mezinárodní orientaci DTM," říká šéf DTM, Gerhard Berger. Dodal pak ještě, že přilákání Aston Martinu pomohlo také to, že DTM má teď fakticky už jen polovinu závodů v Německu a druhou polovinu mimo Německo. DTM se také sjednotilo s japonskými Super GT co se pravidel týče.
"Jsem přesvědčen, že mezinárodně orientovaná spolupráce ITR a GTA [organizace pořádající Super GT] stejně tak jako rozhodnutí Aston Martinu připojit se do DTM má signální efekt pro další výrobce. Kooperace s GTA, internacionalizace naší platformy a získání dalších značek reprezentuje některé z našich nejhlavnějších strategických cílů. Budeme tlačit mezinárodní expanzi společně s týmy a výrobci a vývoj, už něhož předpokládáme, že bude podtržen úpravou jména série od roku 2020," zakončil Berger.
Šéf týmu R-Motorsport, Dr. Florian Kamelger, dodává: "Jsme potěšeni, že se můžeme společně s Aston Martinem připojit do proslulé TOP závodní série s mezinárodní orientací. Souboje s prémiovými výrobci pro naši značku představují hlavní výzvu. Nová technická pravidla a rozšířená mezinárodní orientace série byly důležitými důvody pro naše rozhodnutí."
Příchod Aston Martinu samozřejmě přivítalo jak Audi, tak i BMW. Šéf Audi pro motorsport, Dieter Gass, řekl, že "Aston Martin, Audi a BMW se postarají o vzrušující prvotřídníí motorsport. Zažili jsme náročné časy a tvrdě jsme bojovali, podpora všech zúčastněných výrobců, ITR a v neposlední řadě Gerharda Bergera byla skvělá."
Šéf BMW motorsportu, Jens Marquardt, dodal, že "naše důvěra v kontinuitu DTM a množství hodin strávených společnou prací s ITR a Audi se vyplatily."