Zandvoort: Mercedes opanoval závod se čtyřmi vozy, Paffett slaví vítězství

Paffett, Gary | foto: dtm.de - HOCH ZWEI

Veterán DTM ve službách Mercedesu, Gary Paffett, oslavil v sobotu na Zandvoortu svoje další vítězství v této sezoně. Brit si tak upevnil vedení v průběžném hodnocení šampionátu DTM. Jezdec Mercedesu podal v sobotu suverénní výkon a do cíle dovedl celou skupinu Mercedesů na čele. Stuttgartská značka oslavila čtyřnásobné vítězství.

Gary Paffett startoval z pole position a o vedení přišel jenom během zastávek. V úvodních 8 kolech na něj ale hodně tlačil Pascal Wehrlein, který startoval také z první řady. Pak ale bývalý jezdec Sauberu v F1 zajel do boxů - zastávka se ale mechanikům moc nepovedla a Němec ztratil 5 vteřin. Paffett byl v boxech o kolo později, jeho pit stop proběhl bez problémů.

Po sérii zastávek v boxech se tedy Wehrlein propadl za Paula di Restu, který jezdil po startu jako třetí, Paffett udržel čelo. Wehrlein ale začal zajíždět nejrychlejší kola a oba Brity na čele stáhl. Jenomže v tu ránu na trať vyjel safety car. Ten byl na trať vyslán po nehodě Nico Müllera, který jezdil jako nejlepší Audi na 4. místě. Švýcarovi praskla pneumatika a Audi RS5 vyletělo do bariéry z pneumatik v zatáčce Gerlachbocht.

Záchrana jezdce z poškozeného vozu a následná oprava svodidel se bohužel hodně protáhla, a proto zbylo pouhých 9 kol závodu. René Rast byl v té chvíli jediným jezdcem, který nebyl u svých mechaniků. Před žlutou fází dokonce ujížděl smečce Mercedesů. Nebýt safety caru, mohl by úřadující šampion DTM bojovat o opravdu dobrý výsledek. Jenomže jeho načasování a délka pobytu na trati mu zhatila všechny jeho plány.

Po restartu Rast s Audi jezdil dál na čele, ale jeden okruh před cílem musel i on k mechanikům. Do čela se tak dostal opět Paffett. Ten si udržoval náskok na Di Restu v řádu zhruba 8 desetin po celý zbytek závodu. Di Resta a Wehrlein svedli jeden velmi těsný souboj, ve kterém oba Mercedesy kolidovaly, Wehrlein následně absolvoval podobný souboj také s Auerem. 

Auer však v tomto souboji na rozdíl o Werhleina uspěl a připsal si tak třetí místo. Místní Robin Frijns těžil ze smůly Nico Müllera a René Rasta a byl nejlepší Audi (na pátém místě celkově). Timo Glock byl nejlepším BMW na pátém místě, po většinu závodu jel za ním Marco Wittmann. Za nimi dojelo další BMW v rukou Augusto Farfuse. 

Joel Eriksson se po restartu dokázal pěkně prodrat polem a odměnou mu bylo deváté místo, poslední bod bral Jamie Green na Audi. Uchazeč o titul, Edoardo Mortara, který měl v kvalifikaci problém s brzdami, musel startoval do závodu jako poslední. Během samotného závodu postoupil pouze na 13. místo, body si tak nepřipsal žádné.

VÝSLEDKY ZÁVODU: ZDE

VÝSLEDKY KVALIFIKACE: ZDE

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy