Audi tlačí na DTM: Potřebujeme jistotu pro plánování

Audi začíná tlačit na organizátora DTM | foto: dtm.de - HOCH ZWEI

Audi požaduje jasnou záruku třetího výrobce, aby DTM zůstalo při životě i po odchodu Mercedesu. Sérii stanovilo lhůtu do konce června.

Krátce před víkendovým startem sezony DTM na německém Hockenheimu se v zákulisí série tvrdě bojuje o její budoucnost. Šéf DTM, Gerhard Berger, se snaží využít všechny dostupné prostředky, aby co nejrychleji získat třetího výrobce. Rakušan si navíc pohrává také s myšlenkou netovárních týmů. 

Čas běží a BMW s Audi chtějí vědět, jak to bude s DTM vypadat v příštím roce a také v roce 2020. Ingolstadtští dali dokonce organizátorům lhůtu. V půli června chtějí mít alespoň načrtnutý finální scénář a včetně třetího (vedle Audi a BMW) účastníka šampionátu, který by nemusel nutně startovat jako tovární angažmá, ale měl by na trať poslat určitý minimální počet speciálů.

"Abychom mohli nakonec vzít do ruky potřebné peníze, potřebujeme jistotu plánování," říká šéf Audi Motorsport, Dieter Gass, pro německý 'Kicker'. Šéf týmu se sídlem v německém Neuburg an der Donau nechtěl na organizátory nijak tlačit, ale přechodový rok jen se dvěma výrobci by znamenal, že by jak Audi tak i BMW museli na start postavit více speciálů. Na to by potřebovali více peněz, které by museli dostat od svých představenstev. 

Dieter Gass (vlevo) má také své šéfy, kterým si případně musí říct o víc peněz | foto: dtm.de - HOCH ZWEI

Proto chce mít Audi jasno už v létě, aby se mohlo na další sezonu seriózně připravit nejen po sportovní, ale i po finanční stránce věci. Audi by si jednu sezonu s jen dvěma výrobci sice dokázalo představit, ale potřebné peníze by si muselo interně tvrdě vybojovat. Kvůli skandálu koncernu VW ohledně falšování emisí dieselových motorů totiž musí šetřit všechny značky. Vyšší výdaje na DTM navíc jen se dvěma výrobci by se tedy těžko obhajovaly. 

Ani pro Bergera by sezóna pouze s Audi a BMW nebyla snovým scénářem. Šéf DTM chce už v roce 2019 vidět plný a co možná nejrozmanitější startovní rošt. "Nechci ztratit žádný čas, ve svém životě také nemám žádný přechodový rok," řekl Gerhard Berger pro 'dpa'. Řešením by byl netovární tým HWA nasazující vozy Mercedes.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy