Berger: DTM by možná potřebovalo více závodů mimo Německo

Gerhard Berger, šéf DTM | foto: dtm.de - HOCH ZWEI

Šéf DTM, Gerhard Berger, přiznal, že by šampionát mohl expandovat do dalších zemí tak, aby více vyhovoval požadavkům možných nových výrobců.

Poslední dobou je vyrojilo hodně negativních zpráv ohledně budoucnosti DTM a to hlavně kvůli ohlášenému odchodu Mercedesu ze série na konci sezony 2018. V sezoně 2019 by tak v sérii potenciálně zůstalo jen Audi a BMW. Berger věří, že rozšíření kalendáře DTM do dalších zemí (aktuálně se jede 5 podniků v Německu a pak po jednom podniku v Holandsku, Maďarsku, Rakousku a v Rusku) by mohlo přilákat další výrobce. 

Od svého novodobého restartu v roce 2000 DTM navštívilo ještě Anglii (Donington Park a Brands Hatch), Itálii (Adria a Mugello), Španělsko (Barcelona a Valencie), Belgii (Spa a Zolder), Francii (Le Mans a Dijon), Portugalsko (Estoril), ČR (Brno) a Turecko (Istanbul). Navíc se jel do šampionátu nezapočítávaný podnik v Šanghaji (2004) a pak se na samém místě jel jeden závod v roce 2010, což bylo naposled, kdy se šampionát dostal mimo Evropu. 

"Jsme také Němci, ale ve stejný čas je třeba vidět, že Německo má velkou duši cestovních vozidel a DTM má speciální fan club. Nejúspěšnější závody, které máme, jsou v Německu, ale udělali jsme Moskvu - zde jsme měli 25 000 lidí. Máme Moskvu, Holandsko, Německo, Maďarsko a Rakousko a v budoucnu možná další jeden nebo dva závody. Pomůže to s dalšími výrobci," řekl v rámci závodního víkendu na Zandvoortu Gerhard Berger.

Jens Marquardt varuje před příliš velkými změnami v kalendáři | foto: dtm.de - HOCH ZWEI

Šéf BMW Motorsport, Jens Marquardt, však upozornil na to, že jakákoliv změna v kalendáři DTM by měla být udělána obezřetně a upozornil na to, že jakékoliv nové teritorium by mělo pro DTM dává smysl po finanční stránce. "Myslím, že mluvíme o prémiovém evropském šampionátu s bází v Německu. Toto je základna DTM a na tom bychom měli pracovat prioritně. Záleží na tom, kdo je zainteresován. Z devíti závodů máme čtyři mimo Německo, tedy skoro půl na půl. Musí to dávat finanční smysl, ale také z pohledu zájmu. Měli bychom jezdit tam, kde to lidé chtějí. Jezdit před prázdnými tribunami nedává smysl," řekl Jens Marquardt, šéf BMW Motorsport. 

A jaký má názor na větší počet závodů mimo Německo šéf Audi Motorsport, Dieter Gass"Je trochu brzy na to něco hodnotit. Ale teoreticky, proč ne?"

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy