WEC: Oficiální testy v Le Mans jsou minulostí

Prototyp Toyota TS050 Hybrid posádky Stéphane Sarrazin, Mike Conway, Kamui Kobayashi | foto: Toyota Motorsport GmbH

První 4 červnové dny byly v Le Mans vyhrazeny pro přejímky techniky, registrace jezdců a samozřejmě volné jízdy. Hlavní náplní však byly nováčkovské testy, které měly za úkol seznámit jezdce, kteří doposud ve zdejší čtyřiadvacetihodinovce nestartovali, se specifikem tohoto legendárního okruhu.

Na okruhu La Sarthe se v neděli 4. června uskutečnil jediný oficiální test, kterého se s několika málo výjimkami zúčastnilo všech 60 přihlášených posádek. Mnozí piloti si v rámci tohoto testu odbyli svou premiérovou jízdu po legendární francouzské trati dlouhé 13629 m, jež je z velké části složena z veřejných komunikací. Ty byly za účelem tohoto testu samozřejmě uzavřeny a v 9 hodin ráno se na trati objevily první závodní vozy. Celodenní test byl mezi 13 - 14 hod. přerušený obědovou přestávkou, po které se na trati dále testovalo až do 18 hodin. Po té byla trať znovu otevřena pro běžnou veřejnou dopravu. Je nutné poznamenat, že test neslouží k tréninku, ale k definitivnímu odzkoušení systémů a součinnosti všech zúčastněných členů týmů. Proto jezdci nedosahovali žádných oslnivých časů, ale i přes to si lze udělat prvotní obrázek o tom, jak si jednotliví konkurenti budou stát při vlastním závodě.

LMP1

Nejrychlejší čas testů zajel Kamui Kobayashi (Toyota #7), který zastavil časomíru na hodnotě 3:18,132 min. Tato hodnota je, i přes charakter testů, o 1,6 sekundy lepší, než je jeho nejlepší čas z loňského závodu.

Také další příčky pomyslného pódia patří týmu Toyota, druhým nejrychlejším vozem byla Toyota #8, kterou řídil Sébastien Buemi (3:19,290 min.) a třetí skončil José María López v Toyotě #9 (3:21,455 min.).

Německé prototypy Porsche se umístily až za japonskou konkurencí, Earl Bamber (Porsche #2) i přes výměnu motoru kvůli úniku oleje porazil svého týmového kolegu a úřadujícího mistra světa Neela Janiho (Porsche #1).

Nováček v sestavě soukromého týmu LMP1 ByKolles Racing Marco Bonanomi prokázal, že bude pro dvojici Dominik Kraihamer, Oliver Webb platnou náhradou za absentujícího Jamese Rossitera.

LMP2

V kategorii LMP2 se znovu prokázala vyrovnanost startovního pole. Zároveň se ukázalo, že posádky, které se účastní vytrvalostního mistrovství světa, jsou rychlejší, než jejich kolegové z komtinentálních vytrvalostních sérií. Nejrychlejším mužem testů byl v této kategorii Nelson Panciatici ve voze Signatech Alpine Matmut #35, který projel trať v čase 3:21,146 min. O 7 desetin pomalejší byl Jean Eric Vergne ve voze CEFC Manor TRS Racing #24 (3:28,844 min.). Třetí příčku obsadil Alex Brundle v prototypu #37 týmu Jackie Chan DC Racing s časem 3:29,104 min. Nejrychlejším pilotem, který se neúčastní letošního seriálu WEC, byl Richard Bradley z týmu GRAFF, který zastavil časomíru na hodnotě 3:30,525 min. Tento čas byl v kategorii LMP2 12. nejrychlejší mezi jezdci a 9. nejrychlejší z pohledu týmů.

Testy opanovalo šasi Oreca 07 (vítězná Alpine A470 je ve skutečnosti mírně upravená Oreca), kterému patřilo prvních 13 příček v pořadí týmů (25 míst v pořadí jezdců), nejrychlejší Ligier patřil týmu United Autosports, Filipe Albuquerque s ním dosáhl času 3:31,907 min., což stačilo na 14. pozici mezi týmy a na 26. místo v pořadí jezdců. Nejlepší Dallara byla v barvách týmu Cetilar Villorba Corse a Andrea Belicchi se s ní umístil 15. mezi týmy a 32. mezi jezdci (čas 3:32,567). Jediný americký prototyp Riley v barvách týmu Keating Motorsports dovezl Ricky Taylor na 23. místo mezi týmy a 71. mezi jezdci (čas 3:38,671 min.). Prototyp Ligier v barvách slovenského týmu ARC Bratislava dojel čtyřiadvacátý, Konstantins Calko v něm dosáhl času 3:38,905 min. což jej zařadilo na 64. příčku mezi jezdci kategorie LMP2.

LMGTE Pro

Tovární týmy v kategorii GéTéček měly po celý den jasného favorita v německých vozech Porsche 911RSR. V posledních minutách se ale před Frédérica Makowieckiho dostal Oliver Gavin ve voze Corvette C7.R, který hodnotou 3:54,701 min. ukořistil nejrychlejší čas testů. Makoviecki již nedokázal kontrovat a musel se s časem 3:54,996 min. spokojit se druhým místem. Třetím mužem testů byl v kategorii LMGTE Pro Kévin Estre ve druhém továrním Porsche (3:54,999 min.). Čtvrtý dojel Antonio García ve druhé tovární Corvette (3:55,064 min.). Páté a šesté místo patří britským vozům Aston Martin, za nimi se seřadily italské vozy Ferrari (AF Corce #71, AF Corce #51, Risi Competizione #82) a až za nimi kvarteto Fordů GT. Mezi nejpomalejším Ferrari a nejrychlejším Fordem byl rozdíl 1,689 sec. a čtveřici Fordů mezi sebou vzájemně dělilo 0,645 sec. Pro loňský vítězný tým to bylo velké rozčarování.

LMGTE Am

Amatérským posádkám kraloval Aston Martin #98, v němž starý mazák Pedro Lamy zajel čas 3:58,250 min. Jen o 0,052 sec. pomalejší byl Fernando Rees v loňském voze Corvette týmu Larbre Competition, třetí skončil Matteo Cairolli v loňském modelu  voze Porsche 911RSR (mod. 991) v barvách týmu Dempsey-Proton Racing #77, který dosáhl času 3:58,449 min.

Všech 60 vozů dohromady obkroužilo 13,629 km dlouhý okruh 4379 krát, což představuje celkovou ujetou vzdálenost 59679 km. Nejvíce kol si na své konto připsal prototyp Toyota TS050 Hybrid #9 a to celých 109 okruhů.

Současně s vlastním testováním, byly odzkoušeny i veškeré interní systémy pořadatelů a vše je nyní připraveno pro uskutečnění legendárního závodu 24 hodin Le Mans, který se na této trati pojede o víkendu 17. a 18. června. Celá procedura ale začne již o týden dříve, kdy se 11. a 12. června uskuteční na náměstí Place de la République v centru Le Mans slavnostní přejímka všech vozů přihlášených do legendárního závodu 24 hodin Le Mans 2017.

Kompletní výsledky testů (včetně výsledků již odjetých závodů) naleznete ZDE

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy