WEC: ByKolles nepojede celou sezónu

Prototyp LMP1 soukromého týmu ByKolles racing s posádkou Olever Webb, James Rossiter, Dominik Kraihamer | foto: Bykolles Racing

Německý tým ByKolles Racing, který v letošní sezóně osiřel mezi soukromými týmy kategorie LMP1, oznámil, že vynechá druhou polovinu letošní sezóny.

Startovní listina kategorie LMP1 soukromých týmů letos obsahuje jediný zápis. Z toho důvodu je tým ByKolles v závodech klasifikován společně s továrními týmy Porsche a Toyota, které ale v závodech nasazují výkonnější prototypy s hybridními pohonnými jednotkami. Proti nim se obstarožní speciál ENZO CLM P1/01 nemůže prosadit. Navíc se na něj začala tlačit konkurence zdola, protože v letošním roce došlo v kategorii LMP2 k hromadnému nasazení nových prototypů postavených na základě pozměněných technických předpisů. V důsledku toho tyto vozy výrazně zrychlily. V prvním závodě sezóny došlo k situaci, kdy prototyp týmu ByKolles v reálu soutěžil s vozy, které v hierarchii vytrvalostních závodů patří o patro níž.

Colin Kolles, šéf týmu ByKolles Racing se vyjádřil k dané situaci a objasnil aranžmá, které německý tým přijal pro letošní sezónu World Endurance Championship.

Před začátkem letošní sezóny jsme ACO (promotér šampionátu) oznámili své úmysly ohledně naší účasti v letošním ročníku WEC,“ řekl Colin Kolles. „Naše účast byla závazná pro první část mistrovství včetně Le Mans s tím, že zbytek sezóny budeme testovat. Pro příští sezónu se chystá v naší kategorii (LMP1 soukromé týmy) velká konkurence, přibydou vozy BR Engineering, Ginetta, Perrin a na to se musíme náležitě připravit. Náš tým je nízkorozpočtový a nemůžeme si dovolit provozovat ještě jeden další tým za účelem samotného testování a vývoje. Na to nemáme prostředky. Proto musíme letošní rok brát jako určité přechodné období a podřídit tomu i chod týmu a samozřejmě i účast ve WEC.

Kolles řekl, že po Le Mans přijedou ještě na Nürburgring, ale to bude jejich poslední závod. Prozatím. Kolles totiž nevyloučil účast na některém ze zámořských závodů. „Je to ještě otevřené, je zde určitá pravděpodobnost, že bychom se ještě objevili na některém zámořském závodě,“ uvedl Colin Kolles, „ale to v tuto chvíli nemohu blíže konkretizovat. Vše vyplyne z našeho vývojového programu. Rádi bychom dalším zájemcům nabídli naše šasi, takže bychom některý z těchto letošních závodů mohli pojmout jako ostrý test našeho vyvíjeného prototypu.

Colin Kolles se vyjádřil i k rychlosti prototypu ENZO CLM P1/01 v porovnání s výkonností nových prototypů kategorie LMP2. „Nečekám v Le Mans nějaké komplikace v tomto ohledu,“ uvedl Kolles. „Ve SPA.-Francorchamps nás sice v kvalifikaci předstihlo 5 prototypů LMP2 a startovali jsme až jedenáctí, ale v závodě již bylo jasně vidět, že jsme rychlejší. V cíli jsme dojeli celkově šestí s náskokem před nejlepšími LMP2. Ještě jsem neviděl jejich konfiguraci pro Le Mans, ale myslím si, že bychom měli být pohodlně rychlejší. Tím pohodlně myslím, že bychom jim v závodě měli ujet o více, než deset kol. Výrazně více. Predikce v jejich případě hovoří o časech okolo 3:27 min na kolo, přičemž naše časy se budou pohybovat ne v desetinách sekund pod těmi jejich, ale budeme rychlejší o jednotky sekund na jedno kolo.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy