Text a foto: Roman Klemm
Sobota
V rámci nabitého motoristického víkendu na Lausitzringu se vedle DTM a německé Formule 4 přetahovalo o body i 28 posádek silného šampionátu ADAC-GT-Masters. První startovní řadu sobotního závodu si již v pátek večer zajistili jezdci Mercedesu: Nejrychlejší kvalifikační čas totiž zajel Luca Stolz (Zakspeed-AMG GT3) před značkovým kolegou, Nizozemcem Indy Dontjem na stejném voze týmu HTP. Za nimi se za 30stupňového vedra kvalifikovali Němci Robert Renauer (Herbert-Porsche) a Sven Barth (RWT-Corvette), Francouz Jules Gounon (Callaway-Corvette) a Argentinec Ezequiel Compac (Grasser-Lamborghini). Čech Filip Salaquarda se opět dělil o kokpit vozu Muecke-Audi R8 s Marcusem Winkelhockem. Ve volných tréniních ještě zářili 3. a 4. časem a na zatáčkovité trati infieldu Eurospeedwaye si pak připravili dobrou výchozí pozici pro zisk dalších bodů v závodě: Salaquarda zajel 11. čas.
Letmý start v sobotní poledne vyšel polemanovi Stolzovi navýbornou, Nizozemec Dontje vedle něj ovšem musel přenechat druhou pozici agresivnímu Porsche Roberta Renauera. Za tuto vedoucí trojici se po průjezdu zatáčkovitou sekcí seřadily Corvetty Bartha a Gounona, Mueckeho Mercedes a Lamborghini Ineichena. Průjezd zmíněnou sekcí bohužel nepřestál Salaquardův Audi, kterého poslal šťouchancem do hodin Porsche nedočkavého Rakušana Bachlera.
V pátém kole se vzájemnou nehodou ze špičkové skupiny rozloučili Muecke a Ineichen, zatímco se Corvetty Bartha a Gounona pořád hrozivěji tlačili na žlutý Mercedes třetího Dontjeho. Nizozemcova defenzivní jízda poté sice umožnila úprk vedoucí dvojice, za Dontjem se ovšem vytvořila zábavná skupina vozů, které se na něj tlačily. První obětí situace se stal Barth, když při pokusu o útok na Dontjeho uklouzl do štěrku. Ostatní pronásledovatelé se o podobnou akci nepokusili – raději pokud možno brzy absolvovali své předepsané zastávky v boxech.
K výměně jezdců se právě připravovali i u vedoucího týmu Zakspeed, když lídr Stolz havaroval s nepozorným Christopherem Miesem: Audi úřadujícího mistra právě opouštěl boxy, když se dostal na trávník a vrazil do Stolzova Mercedesu. První místo tak převzal s náskokem 6 sekund na Stolze Robert Renauer a hned na to předal svůj Porchse Svenovi Muellerovi, zatímco nešťastný Zakspeed-Merecedes převzal Luca Ludwig. Za nimi předal Indy Dontje svůj vůz Marvinovi Kirchhoeferovi a jejich HTP-Mercedes kupodivu udržel třetí místo před Bortolottim (převzal Grasser-Lamborghini od Companca) a Keilwitze, jenž vystřídal v Callaway Corvettě Gounona.
V závěrečné fázi podniku nedal úřadující mistr poháru Porsche, Sven Mueller první místo a vítězství z ruky. V cíli byl o 1,5 sekundy před Ludwigem. O třetí místo se vyvinul pěkný boj mezi bývalými formulovými nadějemi Kirchhoeferem a Bortolottim a Austro-Ital ho 12 minut před koncem rozhodl ve prospěch jeho zeleného vozu.
Podobně těsné rozhodnutí viděli diváci ohledně 5. pozice: Keilwitzova udržel své místo jen těsně před Jihoafričanem Van der Lindem.
Neděle
Zelený Lamborghini Huracan rakouského týmu Grasser se již v sobotu předvedl výborným 3. místem v závodě a i v neděli měl hrát jednu z ústředních rolí: Mirko Bortolotti ho během dopolední kvalifikace postavil na pole-position. To ale nebylo vše, vozy Gottfrieda Grassera zabraly hned kompletní první stratovní řadu: Christian Engelhardt ve druhém Huracanu byl jen o 0,18s pomalejší. Hned za italskými vozy kvalifikoval Marcus Winkelhock svůj Muecke-Audi R8, o který se dělí s Filipem Salaquardou a následovaly jim další dva ingolstadtské vozy Christophera Miese a Kelvina va der Lindeho.
Na zelený signál semaforu reagovala nejlépe zelená italská raketa Bortolottiho a také Rakušan Eng ve Schnitzer-BMW vyrazil výborně: Z prvního kola se Bortolotti vrátil v čele před Engem, Miesem, Engelhartem a Mercedesem Maxiho Goetze. Winkelhock ztratil v prvních dvou zatáčkách dvě pozice a ve třetím zákrutu všechno: Otočil se, spadl na poslední pozici a po 7 kolech zaparkoval v boxech...
Stejně jako při prvním podniku roku v Oscherslebenu směl bílý BMW Philippa Enga po slabším sobotním výsledku natolik „ubrat na váze“, že se z něj stal jeden z nejrychlejších vozů neděle. Po první čtvrtině závodu měl Bortolotti sekundový náskok na Enga a ve stejných odstupech následovali Mies, Engelhardt a van der Linde. Až do výměn pilotů se na tomto pořadí nic nezměnilo.
Mies absolvoval svou povinnou zastávku jako první a předal svůj Land-Audi Američanovi De Phillippimu. O kolo později předal Eng „bavoráka“ Collardovi a Engelhardt svůj Lamborghini Ineichenovi. Také výměna lídera Bortolottiho na Companca proběhla hladce a Argentinec měl na závěrečných 25 minut závodu náskok 5,5s na Collardův BMW. Ze zastávek nejvíce těžili v týmu Callaway-Corvette: Gounon převzal od Keilwitze a posunul se na 5. místo.
20 minut před koncem chyboval mladý Ricky Collard v BMW, čehož pohotově využil úřadující šampion Connor de Phillippi a posunul se na druhé místo. Tři kola před koncem byl Collard ještě jednou mimo ideální stopy a to bylo vše, co Rolf Ineichen potřeboval, aby převzal čtvrtou pozici. Na Collarda se poté vrhl i Gounon a v posledním kole ho odsunul na 5. místo.
Na špičce se de Phillippi sice snažil ze všech sil, v cíli mu na vítěze Ezequiela Pereze Companca chybělo 1,5 sekundy.
Příští závod šampionátu ADAC-GT-Masters se koná za tři týdny na Red Bull Ringu u Spielbergu.
Výsledek sobotního závodu ADAC-GT-Masters na Lausitzringu
1. Renauer/Mueller, Herberth-Porsche 911 GT3 R
2. Stolz/Ludwig, Zakspeed-Mercedes AMG GT3
3. Companc/Bortolotti, Grasser-Lamborghini Huracan GT3
4. Dontje/Kirchhoefer, HTP-Mercedes AMG GT3
5. Gounon/Keilwitz, Callaway-Corvette C7 GT3
6. Pommer/Van der Linde, Aust-Audi R8 LMS
7. Jaminet/Ammermueller, KUS-Porsche 911 GT3 R
8. Muecke/Asch, Muecke-Mercedes AMG GT3
9. Spengler/Zanella, HB-Lamborghini Huracan
10. Ortmann/Stippler, Muecke-Audi R8 LMS
Výsledek nedělního závodu ADAC-GT-Masters na Lausitzringu
1. Companc/Bortolotti, Grasser-Lamborghini Huracan GT3
2. Mies/de Phillippi, Land-Audi R8 LMS
3. Engelhardt/Ineichen, Grasser-Lamborghini Huracan GT3
4. Gounon/Keilwitz, Callaway-Corvette C7 GT3
5. Eng/Collard, Schnitzer-BMW M6 GT3
6. Goetz/Assenheimer, HTP-Mercedes AMG GT3
7. Pommer/Van der Linde, Aust-Audi R8 LMS
8. Niederhauser/Marschall, Aust-Audi R8 LMS
9. Geipel/Frey, Yaco-Audi R8 LMS
10. Dontje/Kirchhoefer, HTP-Mercedes AMG GT3