Závodní vozy kategorie GTE jsou od sebe fundamentálně odlišné a po vyjetí z dílny mají poměrně rozdílné výkonnostní atributy. Na technických komisařích šampionátu WEC pak bylo to, aby jednotlivá auta výkonnostně srovnala. Tento postup fungoval relativně dobře, byť bezchybný samozřejmě nebyl.
Od letošního roku převezme Balance of Performance (BOP) automatický systém, který začne úřadovat po úvodní šestihodinovce v Silverstone.
Systém bude pracovat automaticky. Po každém závodě se nahraná data použijí k výpočtu finálních úprav pro další podnik. Veškeré matematické algoritmy bude provádět počítač, který vyvodí, zdali konkrétní auto bude moct mít pro další závod vyšší výkon a podobně. Vyhodnocovat se budou data pouze z nejrychlejšího vozu dané značky.
Případným úpravám se vyhnout značky vozů, které daný závod nedokončily nebo byly příliš pomalé. Systém rovněž nebude vyhodnocovat data, pokud se jezdilo za abnormálního počasí, resp. velmi silného deště.
Srovnání startovního pole tak převezme počítačový algoritmus. Tato novinka však nabude platnosti až v červenci na čtvrtém podniku sezony. Výrobci a vedení šampionátu se dohodli, že úpravy se uskuteční až po dvou odjetých závodech v Silverstonu a Spa. A protože Le Mans má svůj vlastní systém Balance of Performance, změny v GTE se projeví až na čtvrtém podniku roku – šestihodinovce na Nürburgringu.