WEC: ze zákulisí - Dunlop dodává týmům pneumatiky na míru

Dunlop obouvá polovinu startovního pole WEC | foto: GoodYear Dunlop Europe

14 vozů, 2268 okruhů, 13138 km - to je statistika, se kterou odjíždí Dunlop z předsezónních testů v Monze.

Devět závodních prototypů kategorie LMP2 a k tomu pět vozů kategorie LMGTE, to je skladba vozového parku World Endurance Championship, která používá pneumatiky Dunlop.

Současná nová generace vozů LMP2 je rychlejší, než tomu bylo před deseti lety, tedy v době, kdy vývoj šasi a motorů nebyl nijak omezen a náklady na techniku byly výrazně vyšší. V roce 2008 v závodě 1000 km Monza dosáhl vůz Porsche RS Spyder, tedy vůz srovnatelný se současnou kategorií LMP2, času 1:37,928 min. Tento čas v rámci letošních testů v Monze překonalo hned 5 prototypů LMP2, z nichž nejrychlejší byl vůz týmu TDS Racing. Tomu časomíra ukázala 1:36,078min, což je téměř o 2 sekundy méně, než u zmíněného Porsche RS Spyder před 10 lety.

V kategorii LMGTE se pro pneumatiky britského výrobce rozhodl tým Aston Martin Racing (2 vozy ve třídě Pro a jeden ve třídě Am) a zajímavé je, že Dunlop zvolily i dva zákaznické týmy Porsche ve třídě Am. Přitom tovární tým Porsche v profesionální kategorii používá pneumatiky konkurence.  Dunlop tyto pneumatiky vyvíjel s cílem přizpůsobit jejich vlastnosti jednotlivým šasi, což znamená, že pneu pro britskou stáj mají mírně odlišné vlastnosti, než pneumatiky pro německé vozy. Je to dáno hlavně rozdílnou koncepcí vozů, protože Aston Martin má, na rozdíl od Porsche, těžký motor uložený vpředu.

V sezóně 2017 došlo v oblasti pneumatik k redukci počtu sad, které mohou jednotlivé vozy využít během kvalifikace a vlastního závodu. To v konečném důsledku znamená, že pneumatiky budou muset vydržet v kondici po delší dobu, než tomu bylo doposud.

Paul Bryant, International Event Manager, Dunlop Motorsport: „Všechny týmy využily drahocenný čas k rozpracování strategie použití pneumatik, jejich chování v různém stádiu životnosti, intervalů výměn, vlivu rozdílnosti jízdních stylů mezi jezdci na jejich vlastnosti a mnoha dalších oblastí. Před letošní sezónou došlo v technických pravidlech k určitým změnám jak v oblasti konstrukce vozů, tak i v oblasti vlastního používání pneumatik. Z tohoto pohledu byly získané zkušenosti pro jednotlivé týmy velmi cenné. Do závodu v Silvestone nezbývá mnoho času, takže nasbíraná data o práci s pneumatikami mohou být klíčem k maximalizaci výkonů v závodě. Již se velmi těšíme na novou sezónu.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy