Wheldon, jenž za tým Andretti Green Racing dominoval v Japonsku již minulou sezonu, kde poprvé zvítězil ve voze IndyCar, si dnes na témže oválu zajistil druhé následné vítězství.
Do vedení se dostal dvě kola před cílem, kdy vedoucí jezdec Tomas Scheckter musel pro nedostatek paliva do boxů. Vedení se již Wheldon nevzdal a zajistil si tak již šesté vítězství v kariéře.
Wheldon se podobně dostal do vedení, jako i v předchozím závodě v St. Petersburgu, kde tehdejší vedoucí jezdec Ryan Briscoe a druhý v pořadí Tony Kanaan společně havarovali devět kol před cílem.
Scott Sharp dojel dnes do cíle na druhé pozici, Buddy Rice skončil třetí a na senzační čtvrté pozici dojela žena Danica Patrick s vozem týmu Rahal Letermann Racing. Páty dokončil závod Bryan Herta.
O tomto závodě, jako o mnoha v seriálu IndyCar Series lze říct, že šlo o drama palivové taktiky. Je to trochu divné, když závod rozhoduje taktika v týmu a ne umění jezdce na trati. Ale taková jsou pravidla a i když jezdec odvádí pro tým kvalitní práci, jako v dnešním případě Tomas Scheckter a inženýři v týmu špatně vypočtou množství paliva či jezdec více vyplýtvá, je závod v háji. Navíc na spotřebu má i vliv neustálé žluté fáze, tedy restarty závodu, kdy při pomalé jízdě je jiná spotřeba motoru specifikace IndyCar, než při plynulém závodě. Ale i s tím tým musí počítat.
A posledních 50 kol dnešního závodu bylo jedno takové drama. Nový jezdec šampionátu Jeff Bucknum se předvedl v plné síle, když hned v prvním kole rozbil svůj vůz při kontaktu se Scottem Dixonem v zatáčce č. 2. Oba museli odstoupit. Dle Bucknuma jsou důvodem havárie studené pneumatiky.
Tomáš Enge nebyl Dr. Geoffem Billowsem puštěn na start. Enge, jak jsme již psali, měl nehodu v kvalifikační jízdě a navíc má pohmožděná dvě žebra z kraje týdne. “Pro náš tým je to velmi nešťastné,“ říká nováček, jenž v předchozích třech závodech startoval vždy z TOP 10. “Nyní se chci soustředit na 500 mil Indianapolisu a nechci ohrozit šanci zúčastnit se jednoho z nejslavnějších závodů světa.“
Foto: IRL