Nakolik jste se formulí Nippon?
Vozy jsou podobné F3000, kde jsem v minulosti závodil. Jsou však různé odlišnosti, například motory jsou jiné a výkonnější, liší se aerodynamika a hlavně dodavatelem pneumatik je Bridgestone, který dodává poměrně měkké pneumatiky. Jsou povinné zastávky v boxech, musí se minimálně tankovat, ale běžně se mění i pneumatiky, takže zastávky se podobají F1. Šampionátem prošlo hodně známých jezdců, jezdí se tam dost ostře.
Máte představu o okruzích, kde se závodí?
V Japonsku jsem nikdy nezávodil, nemám s žádným okruhem zkušenosti. Na druhou stranu je poměrně dost oficiálních testů, kdy se dají tratě naučit. Nicméně tři závody se jedou v Suzuce, která patří mezi nejtěžší okruhy na světě.
Jaké výsledky by vás uspokojily?
Pochopitelně bych chtěl být co nejvýše, ale bude to těžké. V šampionátu je hodně kvalitních jezdců, kteří ho pojedou už podruhé nebo potřetí a mají výhodu ve znalosti vozů i okruhů.
Jak na vás zapůsobilo Japonsko? Už víte, kde budete bydlet a neobáváte se komunikačních problémů?
Je tam jiná kultura, Evropan si musí zvykat na hodně nových věcí. Doufám, že se s tím dokáži vypořádat, budu bydlet kousek od sídla týmu, to by mi mělo adaptaci usnadnit. Tým sídlí u Fuji, což je asi 100 km od Tokia, z bytu budu mít výhled přímo na sopku. Pokud jde o komunikaci, asi to nebude nejsnazší, protože není mnoho Japonců, kteří ovládají angličtinu velmi dobře. Věřím ale, že s případnými problémy mi pomůže tým.
Text: BPA sport marketing, a.s.
Foto: AUTO NEWS NETWORK
Rozhovor s Jarkem Janišem
Jarek Janiš po tři roky bude hostem v japonské Formuli Nippon a zde jsou otázky, na které odpovídal...
Doporučit článek
Další zprávy
-
Princezna Kate v ohrožení? Policie zatím nikoho nemá! Vyšetřování běží dál
-
Halinu Pawlowskou zradilo zdraví: Jaká je prognóza na následující měsíce?
-
Jiří Langmajer čekal v Himalájích na zázrak! Myslel, že už nezvládne jít dál
-
Martin Dejdar řekl, co je zrůdné! Jde o politiku
-
Jaromír Soukup si to nechal pro sebe! Tajemství prozradil advokát Hanychové