Liuzzi na Pole, Enge těsně ve druhé řadě

Enge, Tomáš | foto: BPA sport marketing

Tomáš Enge dnes měl reálnou naději na vítězství v kvalifikaci na závod F3000 v Silverstone, ve svém nejrychlejším kole však byl zablokován Yannickem Schroederem.

Český jezdec týmu ma-con Dark Dog Charouz nakonec do závodu odstartuje ze druhé řady, týmový kolega Tony Schmidt byl osmý.


Anglický okruh Silverstone dnes viděl jednu z nejvyrovnanějších kvalifikací letošní sezony a mezi nejlepšími nechyběl ani Enge. Český jezdec si na trati, kde v roce 2002 zvítězil, hodně věřil a tým mu dodal skoro perfektně nastavený vůz. V nejrychlejším kole však byl zablokován mimořádně pomalu jedoucím Schroederem, který neuhnul z ideální stopy a došlo k lehkému kontaktu. Pro Engeho, který byl v té době o dvě desetiny rychlejší než ve svém nejlepším kole, to znamenalo konec nadějí na zisk pole position. Strkanice pokračovala i v další zatáčce, kde Schroeder vyjel z trati, a celou situací se zabírali komisaři závodu. Za pokračování souboje byl Enge penalizován odnětím nejlepšího času a tím klesnul ze třetího na čtvrté místo. Schroeder vůbec nesplnil kvalifikační limit 107 % času nejlepšího jezdce. Zítřejší závod se jede na 30 kol na 5141 metrů dlouhém okruhu a startuje v 17 hodin středoevropského času.



Tomáš Enge: „V prvé řadě musím pochválit tým, vůz byl dnes skoro perfektní. To však už nelze říci o výsledku, protože jsem cítil, že máme na víc. Jel jsem hodně rychlé kolo, bohužel mě zablokoval pomalu jedoucí Schroeder, údajně mě neviděl, jsem na něj hodně naštvaný. Je to škoda, protože až do té chvíle jsem na tom byl lépe než v mém nejlepším kole. Teď už však nad tím nemá cenu přemýšlet. V každém případě jsme dnes ukázali, že máme vůz rychlý i v kvalifikačním nastavení. Jsem přesvědčen, že v zítřejším závodu budeme také rychlí, udělám maximum pro co nejlepší výsledek, druhá řada je dobrou výchozí pozicí.“



Marian Hamprecht, šéf týmu: „Druhá řada není špatná, ale jsem hodně zklamaný, pole position dnes bylo v našich silách. Tomáš byl ve svém kole o dvě desetiny rychlejší ve srovnání se svým předchozím maximem, ale byl zablokován velmi pomalým Schroederem. Ten jel ve voze týmového kolegy, byl o 10 sekund na kolo pomalejší a dokonce ani neměl přestavěné zrcátka a přitom jel v ideální stopě. Bylo to od něj i týmu Durango hodně hloupé, protože tím ohrozil všechny jezdce a nás připravil o možný pole position. Abych byl férový, Tomáš se po kontaktu měl zdržet dalších manévrů, chápu však jeho rozladění. Schroeder i manažer týmu Durango se nám později přišli omluvit, což oceňuji. Penalizace v podobě ztráty nejrychlejšího kola naštěstí není nijak velká, zůstali jsme ve druhé řadě. Pokud se Tomášovi povede podobně dobré první kolo jako v Magny Cours, bude to skvělé. Jsem přesvědčený, že opět budeme mít dobrou zastávku v boxech, s výjimkou Imoly jsme vždy byli mezi nejrychlejšími. Stupně vítězů jsou určitě možné.“

BPA sport marketing, a.s.
www.tomas-enge.cz

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy