Týmový kolega Tony Schmidt dojel desátý. Engeho nyní čeká rychlý přesun do Francie, kde se v neděli zúčastní s týmem Prodrive předkvalifikace na slavný závod 24 hodin Le Mans.
Enge stál na startovním roštu pátý, jenže mu nevyšel rozjezd ideálně a klesnul na sedmé místo. Do čela závodu šel vítěz kvalifikace Vitantonio Liuzzi, jehož tempo roztrhalo startovní pole. Český jezdec tou dobou ztrácel za pomalejším Raffaelem Giammariou, který tvrdě hájil svou pozici. Pořadí promíchaly zastávky v boxech, mechanici měli u českého jezdce problém s levým zadním kolem. Zastávka po 11 kole byla o zhruba 10 sekund delší než u týmového kolegy a Enge ztratil několik míst. Pak ale předvedl nádhernou stíhací jízdu a vyvrátil názory, že v Imole nejde předjíždět. Liuzzi vyhrál závod stylem start-cíl. O nejdramatičtější moment se nechtěně postaral Jose Maria Lopez, který tvrdě havaroval ve Variante Alta hned poté, co zajel nejrychlejší kolo závodu.
Již zítra Enge nastoupí v Le Mans, kde proběhne tradiční předkvalifikace, která je v reálu testovacím dnem. Český jezdec znovu spojí své síly s týmem Prodrive a usedne do vozu Ferrari 550 GTS Maranello. Prodrive nasadí dva vozy, Enge se bude ve voze střídat s Peterem Koxem a Alainem Menu. Ve druhém vozu se budou točit Rickard Rydell, Darren Turner a mistr světa v rallye Colin McRae.
Tomáš Enge: „Byl to těžký závod, jak jsem ostatně předem očekával. Start mi nevyšel optimálně a klesnul jsem za Giammariu. Nešlo ho předjet, takže jsem čekal na jeho zastávku v boxech, dokonce jsme kvůli tomu odložili můj vlastní pitstop. Bohužel došlo k problému se zadním kolem a zastávka byla hodně dlouhá. Ve zbytku závodu jsem si dobře zazávodil, podařilo se mi předjet tři jezdce. Nebylo to špatné, ale mohlo to být ještě lepší!“
„Do Le Mans se hodně těším, zase si osvěžím trať a měli bychom zkoušet i nějaké nové díly. Velká pozornost budeme věnovat výběru pneumatik, je možné, že nejrychlejší jezdec týmu si vyzkouší také jízdu v kvalifikačním nastavení. Bude to také dobrá příležitost ke srovnání s našimi soupeři, kteří byli v prvním závodu ALMS hodně rychlí.“
Antonín Charouz, jezdcův manažer: „Celkově jsem s víkendem spokojen, škoda startu a zastávky v boxech, mohlo to být ještě lepší. Věřím, že Tomášovy výkony ještě půjdou nahoru, podle mého názoru bude potřebovat jeden až dva závody, aby si na tuto kategorii plně zvyknul.“
Marian Hamprecht, šéf týmu: „Upřímně řečeno jsem měl trochu větší očekávání, stupně vítězů dnes byly reálné. Tomášovi však na startu trochu proklouzla kola a poté ho brzdil Giammaria. Jakmile měl před sebou volnou trať, okamžitě zrychlil o sekundu na kolo. Mrzí mě problém při zastávce, protože je míváme rychlé. Tomáš pak jel fantasticky a byl jediným jezdcem, který dokázal předjíždět. S naším prvním závodem v F3000 jsem spokojený, Tomáš byl výborný, inženýři odvedli skvělou práci a vůz byl velmi dobře nastaven. Škoda jen, že jsme nedosáhli na stupně vítězů, dnes jsme k nim měli hodně blízko a byl by to skvělý vstup do šampionátu.“
BPA sport marketing, a.s.
www.tomas-enge.cz
Enge vybojoval čtyři body
Tomáš Enge dojel v úvodním závodu Mezinárodního šampionátu FIA F3000 po bojovném výkonu na pátém místě a vybojoval pro tým ma-con Dark Dog Charouz čtyři body.