Například, jezdec, který skončí v pořadí závodu mezi 19. a 24. místem obdrží 12 bodů a jezdec jemuž se nepodaří lepší umístění než mezi 25. a 33. pozicí obdrží jen 10 bodů. Také jezdec, který bude mít nejvyšší počet kol ve vedení závodu dostane od letošní sezony o bod víc, tedy tři body namísto dvou loňských.
”Měli jsme dva velké důvody proč změnit pravidla,” řekl vice-prezident IRL Brian Barnhart. ”Cítili jsme, že body za 29. – 33. pozici jsou příliž nízké.”
”Za druhé, týmy, které měly rozbitá auta v závodě, nebyla motivována vrátit se na tra%t a bojovat o body. Proto jsme upravili na pozicích mezi 19. – 24. body na 12.” ”Tohle a ještě nějaké změny v technických předpisech by měli učinit tento sport bezpečnější.”
Největší technická změna postihne tankovací nádrž. Ta se zmenší z původních 35 galonů na 30. Další změnou je požití na mílových tartích výjma Indianapolisu speciálního příčného držáku zadního spojleru, který je navržený tak, aby snižoval rychlost vozu.
Nakonec, IRL definovalo délku vstupních a výstupních otvorů pro týmy, jenž požadovaly vzduchové boxy pro první tři závody sezony.
IRL upravuje od sezony 2004 bodování
Představitelé vedení seriálu IRL IndyCar oznámili změnu v bodovacím systému a také změny některých předpisů.