BAT Engineering je zkratkou tří jmen – Bruce Ashmore (bývalý designér ve společnosti Lola Cars a prezident Reynard v Severní Americe), Alan Mertens (bývalý designér a inženýr společnosti March) a Tim Wardrop (dlouholetý inženýr v závodech monopostů). Jedná se tak o špičku ve svém oboru, všichni mají ohromné zkušenosti, které využili při designu pátého návrhu monopostu.
BAT projekt se zaměřuje na vytvoření dynamického závodění a soupeření, důležitou stránkou monopostu je tudíž aerodynamika. BAT má taktéž přinést pracovní místa v Indianapolis, vůz by se vyráběl nedaleko oválu Indianapolis Motor Speedway.
Ashmore, Mertens a Wardrop se nadchli pro realizaci pátého návrhu, uviděli v něm příležitost oživit závody IndyCar. Trojce má za sebou mnoho úspěchů, každý z nich má zářez na Victory Lane na Indianapolis 500.
Monopost má, podobně jako konkurenční návrhy, zlepšit jízdní vlastnosti, možnost předjíždění, zvýšit bezpečnost a má byt cenově dostupnější než současné dallary. Kola vozu jsou krytá, což zabraňuje vzájemnému dotyku vozů ve vysokých rychlostech. BAT byl navrhován výhradně počítačovou technikou v programech CAD a CFD.
S Ashmorem, Mertensem a Wardropem spolupracovali i chirurg Terry Trammell, ředitel v oblasti bezpečnosti monopostů IndyCar Jeff Horton a technický ředitel Les Mactaggart.
Pětku uzavírá monopost od BAT Engineering
Patrně poslední návrh monopostů série IndyCar na rok 2012 spatřil světlo světla. Za projektem organizace BAT Engineering stojí významné osoby amerického motosportu.
Doporučit článek
Další zprávy
-
Banán přilepený lepící páskou se prodal. Za částku, které se jen těžko věří
-
Eva Pavlová se stala terčem nespokojených občanů. Jak to nesla?
-
Bývalka Bena Afflecka učinila v otázce Jennifer Lopez zásadní rozhodnutí!
-
Dwayne Johnson září na premiéře Moana 2: Tanec a svaly, které vyráží dech!
-
Breivik už má vězení dost. Masový vrah chce na svobodu