Team Lotus USA vstoupí do série IndyCar

Rossiter, James | foto: IndyCar Media

Fénix povstal z popela, a to rovnou dvakrát. Po návratu slavné značky do šampionátu formule 1 se jméno Lotus vrací i za oceán, kde v 60. letech minulého století způsobil revoluci a zničil dominanci vozů sprint cars s motorem vpředu.

O tom, že Lotus má zájem vstoupit do seriálu IndyCar jsme vás již několikrát informovali, nejprve jste se mohli dočíst, že Lotus přemýšlí o účasti, poté byl úmysl konkretizován na závod Indianapolis 500 a nyní to vypadá, že nastoupí do kompletní sezóny pod názvem Team Lotus USA.

Na zeleném poli však začínat nebude, vedení společnosti chce uzavřít partnerství s existujícím týmem. Připravovat vozy budou společně, na papíře však půjde o dva různé týmy. A kterápak stáj by to měla být? KV Racing Technology, pro niž budou závodit Takuma Sato a E. J. Viso. Stojí za zmínku, že během testů na okruhu Barber Motorsports Park se pod hlavičkou KV Racing objevil Brit James Rossier, v černém monopostu se zlatými pruhy, nápadně připomínající vzhled lotusů F1 ze 70. a 80. let.



V letošní sezóně tak pravděpodobně uvidíme návrat Lotusu na americké okruhy, zdali se bude opravdu jmenovat Team Lotus USA nebo kombinovaně Team Lotus USA / KV Racing Technology zatím není jasné. Tento komplikovaný název mi připomíná vtipnou poznámku amerického motoristického žurnalisty Marshalla Pruetta, který se krátce zabýval zkratkami týmu Luczo Dragon Racing / de Ferran Motorsport. „Je dobré, že Gil de Ferran našel uplatnění v IndyCar s týmem Luczo Dragon Motorsport. Jako fanoušek ošklivých motoristických zkratek poznamenávám: LDM se spojuje s DFM, což nám dává LDM-DFM. Kéž by je sponzorovala německá industriální rocková kapela KMFDM (mimochodem vynikající kapela, pozn. red.), to bychom potom měli na startu v Sao Paulu LDM-DFM-KMFDM.“

Nicméně zpět k Lotusu, ten nedávno oznámil partnerství s motoráři z Cosworthu, což podněcuje dohady o zájmu společnosti dodávat motory pro sérii IndyCar v roce 2012, kdy bychom se měli dočkat nových monopostů a motorů.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy