Andretti a Prost společně na Le Mans

Andretti, Marco | foto: IndyCar Media

Marco Andretti, poslední zástupce slavné závodnické rodiny, se v červnu představí na závodě 24 hodin Le Mans, na jednom z mála závodů, který příjmení Andretti nepokořilo.

Tým Rebellion Racing připravil opravdu hvězdné obsazení, vedle Neela Janiho a Marca Andrettiho se za volantem vozu Lola LMP1 představí i Nicolas Prost, syn čtyřnásobného šampióna formule 1 Alaina Prosta.

OTÁZKA: Jak došlo k dohodě s týmem Rebellion Racing?
MARCO ANDRETTI: Zavolali mému manažerovi a když mi manažer volal obratem nazpět, trvalo mi asi minutu než jsem se rozhodl. Nevím proč si vybrali zrovna mě, ale s Nicolasem Prostem a Neelem Jani jsem závodil v A1GP a možná to byl jeden z nich, kdo mě chtěl na pozici třetího jezdce. Vypadá to, že jsem v sérii odvedl kus dobré práce a nyní jsem poctěn, že mi zavolali. Nemohu se na závod dočkat.

O: Byl závod v Le Mans jedním z vašich budoucích cílů.
MA: Rozhodně. Obzvlášť, když jde o jeden z mála závodů, který nedokázala naše rodina vyhrát. Bylo by ohromné, kdyby se mi ve jménu rodiny podařilo vyhrát, nicméně jako jezdec chcete vyhrávat už z principu.

O: Jaká byla reakce vašeho dědečka Maria?
MA: Pojede se mnou příští týden na testování v Paul Richard. Ve chvíli, kdy to uslyšel, byl stejně nadšený jako já. Bude tam se mnou po celou dobu. On tento závod opravdu miluje a užívá si ho.

O: Po závodu ve voze Acura LMP2 v Sebringu usednete do LMP1 Lola, pomohou vám předchozí zkušenosti?

MA: Určitě mi to hodně pomůže. Jen si musím zvyknout na přilnavost a sílu brzd. Vůz má hodně přilnavosti, jako jezdec jsem si extrémně užíval průjezdy první zatáčky v Sebringu na plný plyn. Můžete jet hodně rychle, protože máte vysoký přítlak. Mít zkušenosti s dlouhými závody mi pomůže, musíte myslet na to, abyste dojeli do cíle. Samozřejmě pojedeme rychle, ale zároveň nemůžeme riskovat jako v krátkém závodě. Je nutné promýšlet si každý tah, čekat v zatáčce a poté předjet pomalejší vůz.

O: Byl jste jedna z hvězd závodu 12 hodin v Sebringu, vůz stáje Andretti Green Racing jste v úvodu protlačil na vedení. Berete si z této zkušenosti nějakou lekci? Je 12 hodin na Sebringu stejně náročných jako 24 v Le Mans?
MA: Byl to jeden z nejlepších závodů v mé kariéře, vedli jsme závod. Sebring je náročnější na řízení, jakmile máte dobře nastavený vůz, můžete jet hodně rychle. U Le Mans je to jiné, protože má hodně rovinek. Bude těžké udržet rychlost s Audi a Peugeoty. Určitě se projeví i únava. Hlavní věcí, co jsem se naučil, je dovézt vůz do cíle.

O: Kořeny máte v monopostech, poslední sportovní vůz, který jste řídil, byl Acura s otevřeným kokpitem. Jak se adaptujete do vozu Lola s uzavřeným kokpitem?
MA: Bude to můj první závod v tomto typu. Doufám, že jako závodní vůz zůstane stejný. Zabere mi to trochu kol než si na něj zvyknu.

O: Letošní závod bude okořeněn o pár slavných jmen vracejících se do Le Mans. Nigel Mansell pojede se svými syny s vozem Ginetta-Zytek, vy budete týmovým kolegou Nicolase Prosta, synem čtyřnásobného šampióna formule 1 Alaina Prosta. Jak se cítíte být v takové společnosti?
MA: Myslím, že pro Le Mans je skvělé, že se vracejí taková slavná jména. S Nicolasem k sobě chováme vzájemný respekt, navíc jsme na stejné lodi. Oba chceme hrdě reprezentovat svá rodná jména.

O: Měsíc květen pro vás bude náročný skrz Indianapolis 500, v červnu nastupuje Le Mans a závody v Texasu a Iowě. Jak náročné pro vás bude adaptovat se s různými vozy během každého víkendu?
MA: Po Texasu okamžitě nastupuji na letadlo a letím do Evropy. Pokud mě pustí, budu ve voze každý den. Přestup z jiných typů pro mě nebude problém. Pokud se přesunu z okruhu na okruh, zvykat si budu jedno až dvě kola. I přesun z oválu na okruh bude v pohodě.

O: Hodně se mluvilo a návratu vaší rodiny do Le Mans nebo na Rolex 24 v Daytoně, vy, váš otec Michael a dědeček Mario v jednom voze. Stále existuje tato možnost?
MA: Tohle už jsme několikrát podrobně probírali. Až mu bude 97, vykopnu ho z kolečkového křesla, posadím do vozu a on ho bude řídit. Občas takhle vtipkujeme, nicméně bereme situaci vážně. Určitě by to bylo skvělé, jenže realita je dnes trochu složitější. Musíme dostát svých závazků vůči Hondě a našim partnerům v IndyCar. Letos se mi poštěstilo získat sedačku v Le Mans, tudíž snad budeme mít všichni štěstí v budoucnu. Vím, že můj dědeček by byl připraven, jenž uvolnit otce na závody by bylo trochu složitější.

O: Se zrušením A1GP, kde jste loňskou zimu hájil barvy Spojených států, přemýšlíte nad tím, že byste během přestávky IndyCar závodil v jiných seriálech?

MA: Bylo to pro mě dlouhá přestávka. Můžete jezdit tak akorát na motokárách. Rád bych závodil v jakémkoliv voze. NASCAR by byl dobrým startem, naučit se řídit tyto vozy. Danicu jsem za to pochválil.

Zdroj: SPEEDtv

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy