BAT projekt, pojmenovaný podle autorů, má zamotat hlavu vedení série, která musí pro rok 2012 vybrat monopost již z pěti návrhů. BAT projekt by měl spatřit světlo světa příští týden.
Pátý monopost vzniká pouhých 30 mil od oválu Indianapolis Motor Speedway. Při navrhování je kladen důraz na bezpečnost, s Ashmorem, Mertensem a Wardropem spolupracují i chirurg Terry Trammell a z IndyCar ředitel v oblasti bezpečnosti monopostů Jeff Horton a technický ředitel Les Mactaggart.
Cílem BAT projektu je kombinace vysoké bezpečnosti jezdců a agresivního stylu jízdy. Detaily mají být teprve zveřejněny, nicméně BAT projekt pokračuje v duchu svých předchůdců, chce zlepšit jízdu monopostů těsně za sebou.
Kola by měla být chráněna podobným způsobem jako u projektu Delta Wing, ovšem klasický vzhled monopostů má být zachován. Největší aerodynamický přítlak bude generován z karosérie, nikoliv z předních a zadních přítlačných křídel.
Zcela nečekaně tu máme další monopost, nyní nezbývá nic jiného, než čekat na první obrázky.