Mike Hull: Úspěchy jsou zásluhou nás všech

Hull, Mike | foto: IndyCar Media

Generální ředitel stáje Target Chip Ganassi Mike Hull je klíčovou postavou celé organizace, stojí za jedinečnými úspěchy týmu, který získal čtyři tituly v sérii CART a dva v IndyCar. V rozhovoru pro indycar.com se rozpovídal o vztahu týmových kolegů, závěrečné fázi šampionátu i sytému Push to Pass

OTÁZKA: Stál jste za každým vítězství Scotta Dixona v IndyCar. Jak je pro vás uspokojivé vědomí, že jste součástí jeho historického rekordu v počtu vítězství?
MIKE HULL: Dosáhli jsme úspěchu jako tým, Chip Ganassi Racing táhne za jeden provaz, všichni vzájemně spolupracují a jsou na sobě závislí. Scott nastoupil do IndyCar v roce 2003 a hned s námi vyhrál první závod. I za tímto úspěchem se skrývá práce celého týmu a těší nás nepřetržitá série úspěchů.

O: Scott je s vámi v IndyCar od roku 2003, ale spolupráce je mnohem delší.
MH: Ano, připojil se k nám v červnu 2002 v CART. Máme mezi sebou skvělý vztah.

O: Do Target Chip Ganassi výborně zapadl, dokážete vysvětlit proč?
MH: Nejjednodušší odpovědí je, že si pamatuje odkud přišel. Je naprosto stejným člověkem jako v roce 2002. Chce závodit a živit se tím. Teď nechci, aby to vyznělo, že má sobeckou povahu, ale nezajímá se o venkovní svět. Má nového člena rodiny a hodně se mu věnuje, nicméně stále odvádí stoprocentní výkony na dráze.

O: Ve druhém voze máte dalšího šampióna, Daria Franchittiho. Jaký to má vliv na celý tým?
MH: Velmi pozitivní. Dokáže nás ohromě motivovat. Má návrhy jak zlepšit nastavení vozu, pro sebe i pro Scotta. Skrývá se v něm obrovská touha po vítězství. Scott s Dariem si navzájem radí, pomáhají, mluví o chování vozu atd. Díky tomu jsme letos lepší, Dario je tou příčinou.

O: Do konce sezóny zbývají čtyři závody a Scott s Dariem bojují o titul. Když sedíte v řídícím centru Dixonova týmu, neovlivňujete negativním způsobem Franchittiho závod?
MH: Místo odkud sleduji závod a dělám rozhodnutí nikoho neovlivňuje. Je příjemné vidět, že oba jezdci dosahují stejných rychlostí a jsou téměř identičtí. Pokud mezi sebou soupeří na dráze, jsou shovívavější než kdyby závodili proti konkurenci.

O: Pořadí šampionátu se v třinácti závodech měnilo dvanáctkrát. Scott vede o 20 bodů před Dariem. Řekli byste na začátku sezóny, že bude letošní rok tak vyrovnaný?
BH: Scott měl zpočátku velkou smůlu. Pokud by se lidé podívali na bodovou situaci, pomysleli by si, že Dario má o třídu navrch. Podle mě nezáleží na bodovém rozdílů průběžného pořadí. Nejdůležitější je být v cíli posledního závodu první.

O: Ryan Briscoe před několika lety startoval i za váš tým. Překvapuje vás jeho znovuzrození u týmu Penske?
MH: Vůbec. Poprvé jsme s ním testovali v roce 2005 na dráze Firebird v Phoenixu, po dvou dnech jsme se přesunuli na ovál. Od počátku byl velmi rychlý. Jako člověk je perfektní ve voze i mimo vůz. Pro sérii a šampionát je důležitý. Jsem si jist, že by držel krok se špičkou v kterémkoliv voze.

O: Následující podnik na Infineon Raceway bude posledním závodem na klasickém okruhu. Jak moc je závod důležitý oproti zbývajícím třem na oválech?

MH: Podle mě bylo Mid-Ohio klíčovým závodem. V Sonomě to bude stejné. Každý závod je pro konečné zúčtování důležitý. Sonoma je náročnou a technickou trati. Je zde málo příležitostí k předjetí, proto musíme intenzivně pracovat na správném nastavení vozu. I strategie hraje svou roli. Tady se nevyplácí zajet do boxu při každé žluté fázi, musíte volit správné momenty.

O: Systém Push to Pass byl použit už i na klasickém okruhu. Jak velkou roli bude hrát v Sonomě?
MH: Když ho používáte správně, pomůže vám. Líbí se mi, jak propojil spolupráci s IRL, Hondou a jednotlivými týmy s jediným cílem – udělat závody atraktivnější. I když podle mého názoru se z kontextu negativních zpráv ztratil fakt, že série je pořád atraktivní. Push to Pass závody akorát okoření, pokud bychom nic takového neměli, stejně nabídneme dobrou podívanou.

O: Poslední tři podniky se pojedou na 1.5 míle dlouhých oválech v Motegi, Chicagu a Homesteadu. IRL nedávno zavedlo nová aerodynamická pravidla, co lze očekávat od závěrečné části sezóny?
MH: Myslím, že ovál v Kentucky nikdy nenabídl závodění v jedné skupině. Vždycky se někdo odtrhl a nebýt žlutých fází, už by ho nikdo nedohonil. Nevím přesně proč se tak děje. Neznamená to, že by Kentucky nebylo napínavé, jen jde o trochu jiný 1.5 míle dlouhý ovál. Aerodynamické změny by závodům v Chicagu a Homesteadu mohly pomoci. Určitě se bude na co koukat.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy