Power si vedoucí pozici udržel, za ním se zařadili Matos, Wilson a Franchitti. První kolo se obešlo bez kolizí, pace car zůstal připraven na pitlane. Zatímco Power unikal, Wilson tlačil v každé zatáčce na Matose. Za nimi se tvořil vláček jezdců. Matos startoval jako jediný ze špičky na klasických pneumatikách, zbytek konkurence zvolil červenou směs. Wilson nemohl najít cestku ke druhému místu, toho využil Franchitti a na cílové rovince jediného jezdce stáje Dale Coyne Racing předjel. V patnáctém kole si Franchitti smlsnul i na Matosovi a začal stíhat Powera.
Mike Conway podobně jako v St. Petersburgu chyboval a narazil do bariéry z pneumatik. V první zatáčce stál hodně nešikovně, ale pace car zůstal na místě. Franchitti si pravděpodobně myslel, že pace car nakonec vyjede a proto okamžitě zamířil k mechanikům.
Stejné přesvědčení jako Franchitti měl i Power, proto na cílové rovince zpomalil. Bohužel pro něj žluté vlajky vyvěšeny nebyly a Australan se připravil o drahocenný čas. Při nečekaném zpomalení se za ním se vytvořila kolona jezdců a každý hledal skulinku. Viso si myslel, že se protlačí kolem Dixona, ale ten jej neviděl. Došlo ke kontaktu a Viso absolvoval krátký skok do únikové zóny. Pro Visa závod skončil.
Pace car nakonec kvůli Visovi vyjel. Na pitlane bylo velmi rušno, Kanaan, Briscoe, Hunter-Reay, Manning a Andretti zůstali na dráze, takže se ujali vedení.
Závod byl odstartován, ale netrvalo dlouho a došlo k hromadné srážce. Pět vozů zablokovalo poslední zatáčku a pace car se znovu ujal vlády. Hustý vláček jezdců ve vraccečce jednoduše způsobil „dopravní zácpu“. Moraes narazil do Dixona (ten stihl ujet), do Moraese narazil Wilson, poté Mutoh, Wheldon a Manning.
O velké nárazy nešlo, ale přesto to stačilo, aby Wilson s prasklým závěsem odstoupil. Ostatní mohli pokračovat. Pár jezdců zajelo pro nové pneumatiky a palivo. Na čele zůstal Andretti (v boxech nebyl), Franchitti a Carpenter. Přitom Andretti s Carpenterem k nejrychlejším v Long Beach vůbec nepatřili, zejména Carpenter se v trénincích a kvalifikaci pohyboval kolem dvacátého místa.
Andretti na čele dlouho nevydržel, žíznivý motor potřeboval doplnit tekutiny. Franchitti převzal vedení před Patrick a Powerem. Ve 40. kole to Carpenter zapíchnul do bariéry z pneumatik a vyvolal třetí žlutou fázi. Zdržení bylo krátké, po chvíli se opět závodilo. Na čele se držel Franchitti, Patrick, Power, Castroneves a Dixon.
Miko Conway znovu chyboval a skončil v pneumatikách. Zrovna ve chvíli, kdy nerozbíhala další série zastávek vyjel pace car, z této situace těžili právě ti, kteří už na pitlane byli.
Po restartu vedl Franchitti, Power, Kanaan, Patrick a Wheldon a stejné pořadí zůstalo až do cíle. Franchitti vyhrál první závod po svém návratu do IndyCar, ve své kariéře se radoval už devětkrát. Power měl na vítězství, ale nefungující komunikace s týmem ho připravila o „rozlučkové“ prvenství.
Franchitti vyhrává, Power se loučí 2. místem
LONG BEACH - ZÁVOD; Z boje o prvenství v ulicích města Long Beach nakonec vzešel vítězně navrátilec Franchitti. Power vedl první část závodu, ale poté diktoval tempo šampión z roku 2007. Skvělou strategií se dostali na přední pozice jezdci stáje Andretti Green Racing