Jenže na začátku loňského roku nikdo nevěděl, co mu světová ekonomika přichystá. Finanční krize, která postupně přešla z bankovnictví na stavebnictví, automobilový průmysl a pokračuje ještě dál, si vyžádala přehodnocení situace v IndyCar.
Série používá podvozky Dallara a atmosférické motory Honda už tři roky bez jakékoliv inovace. Vedení IndyCar představilo plány sezóny 2011, které by se mělo zúčastnit více automobilek dodávající nové turbomotory.
Zájemců je do této chvíle pět (Honda, Porsche, Volkswagen, Audi a Fiat), je zcela logické, že některé automobilky si svou účast rozmyslí, ale Honda osamocena určitě nebude. „Pokud se k Hondě připojí dva motoráři, maximálně nás to uspokojí,“ řekl výkonný ředitel IRL Brian Barnhart.
Bohužel Barnhart přišel i se smutnou zprávou, vzhledem k současné ekonomické situaci se přerod na turba uskuteční později. „V hloubi duše cítím, že díky dnešní ekonomice to bude až v roce 2012,“ uvedl Barnhart. „Rok 2011 nechci dávat ze hry, ale pravděpodobně bude ta možnost až v roce 2012.“
A co se týče vlivu finanční krize na celou sérii? Barnhart si myslí, že základy IndyCar nebudou otřeseny tak silně, jako v ostatní motoristických disciplínách. „I když asi nenaplníme startovní pole jako v první roce po unifikaci, předpoklady nejsou až tak negativní. Myslím, že 22 až 24 vozů se na první závod v St. Petersburgu postaví,“ zakončil Barnhart.
Návrat turbomotorů se odkládá
Zlepšení technické základy série IndyCar bylo na pořadu dne prakticky hned po oficiálním sloučení s CCWS. Zájem dodávat seriálu motory náhle vzrostl a plán na restrukturalizaci počítal s rokem 2011.