Nehoda, která se stala při soukromém testu týmu Chip Ganassi Racing v říjnu ve třetí zatáčce legendárního okruhu si vyžádala život mladého nadějného jezdce Tonyho Renny, jenž ten den debutoval nejen v týmu, ale i seriálu IRL. Pro nedostatek podkladů byla oficiální zpráva k nehodě v rychlosti 227 mil za hodinu vydána až nyní.
Ta nemění nic na důvodech smrti, jezdec podlehl zraněním hlavy a hrudníku. Díky kombinaci dat z okruhu, týmu, ale i samotného vozu, dokázali vyšetřovatelé přesně zmapovat průběh nehody. K jejich zklamání se však její příčina stále halí do otazníků.
Po ztrátě kontroly za vrcholem zatáčky se vůz po nárazu dostal na její vnitřní stranu a na trávu. Díky nerovnostem se dostal pod podvozek vzduch, který monopost G-Force nadzvedl, a ten přeletěl dráhu znovu k jejímu vnějšímu okraji, kde narazil nad betonovými svodidly do bezpečnostní zábrany. Kritickým okamžikem nehody byl dopad stranou kokpitu právě do zábrany, smrtelná zranění způsobily její podpěry.
„Vyšetřování této nehody bylo těžké a zdlouhavé z toho důvodu, že šlo o soukromý test. Přestože jsme si jisti, že jsme dali dohromady co se stalo během nehody, neobjasňuje to důvod, proč k nehodě vůbec došlo, a to je zklamáním,“ přiznal Brian Barnhart, viceprezident IRL.
Dle informací z vozu nedošlo k nehodě v důsledku poškození prvku, který je sledován čidly. „Seznam prvků vozu, které mohou selhat a které nejsou sledovány čidly je velký a některé mohou způsobit nehodu. Do hry mohou navíc vstoupit i jiné faktory,“ dodal Brian Barnhart.
Z vyšetřování tak opět vyplývá, že pravděpodobnou příčinou nehody nebyla technická závada vozu, ale nešťastná jezdecká chyba Tonyho Renny…
Foto: Archiv
Důvodem smrtelné nehody asi jezdecká chyba
Z vyšetřování tragické události v Indianapolis je znám průběh nehody, ale příčina zůstává neobjasněna.