dosáhnout je zákaz soukromého testování.
Další změny pravidel, které vejdou v platnost a dotknou se účastníku nového ročníku seriálu budou: změna motoru pro závodní víkendy, nová pravidla továrních testů motorů, zmenšení palivových nádrží, tzv. Open testy a nová pravidla použití náhradních vozů v závodech.
Nová pravidla pro sezonu 2004 zajistí snížení nákladů a tím i dobrou úroveň šampionátu. Týmy tedy nebudou moci od 1. ledna 2004 soukromě testovat. Opět se vrátí tzv. Open testy (Otevřené testy) – naposledy v roce 1995, které jsou již potvrzené na období od 27. do 29. ledna 2004 na ovále Homestead-Miami Speedway a od 10. do 12. února 2004 na ovále ve Phoenix International Speedway, Indianapolis Motor Speedway a Milwaukee Mile.
Další termín Open testů může být oznámen v blízké době. Termíny Open testů v Indianapolisu a Milwaukee budou oznámeny později.
Výrobcové motorů Chevrolet, Honda a Toyota budou mít povolené tři dny testů s plným osazením týmů. Testy se budou moci uskutečnit na jakékoli dráze mimo Indianapolisu.
Nová pravidla jak jsme již zmínili výše, se dotknou také používání motorů o závodním víkendu. Je stanoveno, že ten samý motor, který absolvuje trénink bude nasazen také do kvalifikace a závodu. Tím se pro výrobce motorů natáhne závodní víkend ze dvou dnů na tři. Ještě letos se totiž používal jiný motor na trénink a závod.
Pokud bude tým nucen vyměnit motor v průběhu závodního víkendu, jezdec bude muset startovat z poslední pozice na startovním roštu.
Další pravidlo stanovilo snížení obsahu palivové nádrže z 35 galonů na konečných 30 s rezervou dojezdu ještě dalších 5ti kol. A to například při poškození vozu při nehodě atd. .
Nová pravidla sezony 2004 sníží náklady seriálu
17. prosince byl oficiálně oznámen záměr snížit náklady seriálu IRL IndyCar. Jedním z prostředků jak toho...