Silně redukované startovní pole bez řady tradičních účastníků se dostavilo k prvnímu závodu zimní série A1GP do Nizozemí. Organizátorům se však nepodařilo naplánovat termín s ohledem na počasí zcela ideálně.
Už start proběhl z důvodu bezpečnosti za zaváděcím vozem, ale ještě před letmým startem došlo ke kolizi mezi vozem Irska a Monaka. Pole patnácti vozů vedlo Holandsko.
Ze druhého místa však zaútočil úspěšně Nový Zéland a šel do vedení. Vůz Malajsie však byl nastaven pro nepříznivé podmínky velice dobře a Fauzy se postupně prokousával až do vedení.
Obdobně skvěle se na vodě dařilo Duvalovi startujícímu za Francii, který startoval až jedenáctý.
Závod byl předčasně ukončen červenou vlajkou po nárazu brazilského vozu do svodidel. Maximální bodový zisk tak připadl Malajsii, druhé místo získal Nový Zéland, třetí Francie. Domácí Holandsko získalo nepopulární čtvrté místo.
Český tým podobně jako třeba Velká Británie a Německo v Zandvoortu nestartoval.
Pořadí 1. závodu
1 | Malaysia | Fairuz Fauzy | 10 | 19'44.533 | |
2 | New Zealand | Earl Bamber | 10 | 19'48.007 | 3.474 |
3 | France | Loïc Duval | 10 | 19'50.803 | 6.270 |
4 | Netherlands | Jeroen Bleekemolen | 10 | 19'57.966 | 13.433 |
5 | Switzerland | Neel Jani | 10 | 20'01.429 | 16.896 |
6 | South Africa | Adrian Zaugg | 10 | 20'05.458 | 20.925 |
7 | Italy | Fabio Onidi | 10 | 20'06.747 | 22.214 |
8 | USA | Charlie Kimball | 10 | 20'08.683 | 24.150 |
9 | Portugal | Filipe Albuquerque | 10 | 20'13.960 | 29.427 |
10 | Lebanon | Daniel Morad | 10 | 20'23.462 | 38.929 |
11 | Australia | John Martin | 10 | 21'12.004 | 1'27.471 |
12 | China | Ho-Pin Tung | 9 | 18'09.652 | 1 kolo |
13 | Brazil | Felipe Guimarães | 9 | 19'24.409 | 1 kolo |
14 | Korea | Jin Woo Hwang | 3 | 7'27.249 | 7 kol |
15 | Indonesia | Satrio Hermanto | 2 | 5'27.400 | 8 kol |
16 | Ireland | Adam Carroll | 2 | 5'58.094 | 8 kol |
17 | Monaco | Clivio Piccione | 1 | 2'48.422 | 9 kol |