Sedm jezdců ve vedení, posledním byl Briscoe

Briscoe, Ryan | foto: IndyCar Media

MID-OHIO - ZÁVOD; Jezdci na prvních pozicích se měnili stejně často jako na oválech, což se na klasických tratích vidí zřídka. Poslední fázi závodu zcela ovládl Ryan Briscoe, který tak zaslouženě vyhrál. Úspěch stáje Penske stvrdil druhým místem Helio Castroneves.

V poledne se nad okruhem přehnal déšť, který skropil dráhu. Ovšem mezi mraky prostoupilo slunce a začalo okruh vysoušet. Přesto byla na začátku závodu některá místa na okruhu mokrá. Kvůli tomu nasadili všichni piloti pneumatiky se vzorkem.

Start proběhl na mokré povrchu, ovšem v první šikaně už jezdci řídili své monoposty na suché dráze. Castroneves si okamžitě začal budovat náskok. Na druhé místo se prosadil Justin Wilson.

Výměny pneumatik otevřel už v druhém kole Will Power, který okamžitě začal zajíždět o čtyři vteřiny rychlejší časy. Powera následovalo dalších několik jezdců. První trojice, už v pořadí Wilson, Castroneves, Dixon zamířila k mechanikům společně. Závod na pitlane vyhrál Castroneves, Wilson hned po výjezdu chyboval a ocitl se mimo dráhu.

Po zastávkách se na čele objevil Meira, Manning a Power. Ti totiž měnili pneumatiky nejdříve a díky tomu si vyjeli slušný náskok.

První kolize se odehrála mezi Hunter-Reayem a Bernoldim. Američan nasadil na předjetí a Bernoldi ho v zatáčce bezohledně zavřel. Bernoldi skončil, Hunter-Reay pokračoval. Na trať vyjel pace car.

Restart proběhl v klidném tempu a tak se odvíjelo i dalších několik kol. Druhou žlutou fázi vyvolal Mario Dominguez. Ten se hned v úvodu závodu dostal mimo trať a lehce se opřel zadním křídlem o bariéru z pneumatik. V dvaadvacátém kole už lehce poškozené křídlo nevydrželo obrovský odpor vzduchu na dlouhé rovince a zlomilo se.

K mechanikům zamířilo celé startovní pole. Na špatně odvedenou práci si mohli stěžovat Meira s Manningem, kteří se propadli za Powera, Castronevese a Dixona. Na čele se objevil Wilson s Wheldonem, ti dotankovat etanol nepřijeli. Třetí místo držel Camara.

Andretti tvrdě bojoval o pozice a vlastní chybou vyjel mimo dráhu. Motor udržel v chodu, takže jakmile se kolem něj prohnalo celé startovní pole, vrátil se do závodu a čekal na potřebnou žlutou fázi.

Wilson s Wheldonem zajížděli s poloprázdnou nádrží velmi rychlé časy a každým kolem si vytvářeli velký náskok. Kolo před plánovou zastávkou už měli dostatečný náskok, aby se po pitstopu vrátili mezi první pětku. Bohužel, byla vyvěšena třetí žlutá fáze. Způsobila ji Milka Duno identickou chybou, jakou předvedl Andretti.

Po zastávkách v boxech vévodil startovnímu poli Briscoe, Moraes a Power. Další restart už neproběhl tak hladce jako předtím. Do kontaktu se dostali Dominguez a Wilson, na jejich špatný odhad doplatili i Andretti, Wheldon a Foyt IV.

Z hromadné havárie odešel po svých  pouze Andretti. Závod vedl stále Briscoe před Moraesem a Powerem.


Dan Wheldon v boxech

Pod zelenými vlajkami zamířil naposled k mechanikům Briscoe, po něm na pitlane zajeli další piloti. Jakmile se pořadí ustálilo, převzal vedení znovu Briscoe. Dobře rozjetý závod si zkazil Moraes, který měl šanci na pódiové umístění. V poměrně vysoké rychlosti opustil dráhu a závod pro něj skončil. Na okruh se vrátil pace car.

Tentokrát do boxů nikdo nezamířili, protože množství etanolu v nádržích mělo akorát vystačit do cíle závodu. První místo s přehledem kontroloval Briscoe před Junqueirou, Castronevesem a útočícím Dixonem.

Bohužel Junqueira neměl dostatek paliva, aby vydržel na dráze až do konce a osm kol před cílem zajel tankovat. Díky tomu se na prvních dvou pozicích objevily oba vozy Penske. Přesně v tomto pořadí dokončili podnik v Mid-Ohio. Z druhého prvenství v kariéře se radoval Ryan Briscoe.

Průběžné pořadí

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy