Wheldon získal prvenství díky riskantní strategii. Zatímco drtivá většina startovního pole zamířila během poslední žluté fáze do boxů, Wheldon s nováčkem Mutohem zůstali na dráze. Díky tomu se vyhoupli na první a druhé místo, kde také zůstali do konce závodu. S čerstvými pneumatikami se do popředí dral Marco Andretti, jenž v samém závěru na japonského kolegu útočil, nakonec se musel spokojit s druhým místem.
Lídr šampionátu Dixon neměl v Iowě dobrý závod. Sice startoval z pole-position, ale to jen díky zrušené kvalifikaci. V závodě se udržel na čele pouze pár kol a poté se propadl na konec druhé desítky. V závěru se probojoval na čtvrté místo, což je pro něj vzhledem k možnostem vozu velký úspěch.
Většinu kol se na čele střídali Helio Castroneves a Tony Kanaan, bohužel ani jeden z pilotů se do první desítky nedostal. Kanaan havaroval a Castroneves měl problémy s vozem, které nakonec vyústily v kontakt s EJ Visem.
Smíšené pocity si odváží tým Roth Racing. Zatímco Marty Roth v tréninku havaroval a do závodu nenastoupil, John Andretti dovezl malé stáji nejlepší umístění v historii. Strýc Marca Andretti skončil těsně za branami první desítky.
Dan Wheldon těžil z riskantní strategie
IOWA - ZÁVOD; Dan Wheldon dostal perfektní dárek k narozeninám, druhým vítězství v sezóně se posunul v průběžném pořadí hned za vedoucího Scotta Dixona.