COSCAR: Favorit závodu se neprosadil

Enge, Tomáš | foto: www.auto-news.cz

MICHIGAN - ZÁVOD; Auto-News.cz Team Penske po celý závodní víkend v Michiganu prokazoval nesporné kvality. Především Lukáš Srňánek nedával konkurenci šanci, stačí zmínit vyhraný trénink, kvalifikaci, happy hour (zahřívací trénink před závodem) a nejrychlejší kolo.

Nicméně pole-position neznamená na oválech jasné vítězství (takové věci se praktikují pouze v F1). Vedení od prvního kola převzal Martin Sobotka, Srňánek se na čelo vrátil ve čtrnáctém, avšak pouze na krátko. Celkově se vedení závodu měnilo čtyřikrát, vždy jiný pilot. V cíli se nakonec radoval polský jezdec Andrzej Owsianka. Naopak Srňánek podcenil přilnavost studených pneumatik a chyboval, to rozhodlo i o jeho konečném výsledku. Přesto svými výkony naznačil schopnost udržet se na špici a bojovat o příčky nejvyšší.

Týmový kolega Petr Janík se v trénincích držel v první šestce, bohužel kvalifikace se mu nevydařila. Určitě stojí za zmínku, že kdyby v měřeném kole zajel stejný čas, jako v úvodním tréninku, stačilo by to na druhé místo, tudíž i první řadu. V závodě mu jeden z konkurentů uštědřil "bodyček" a Janíka poslal do hodin. Naštěstí nedošlo ke kontaktu se zdí a Janík mohl pokračovat až do cíle, kde pro sebe získal čtvrté místo.

Petr Janík, 4. místo

Před závodem jsem se snažil doladit vůz, ale nakonec jsem vsadil na jistotu a použil ověřené nastavení z předchozího závodu série Busch. Kvalifikaci jsem totálně pokazil, ve druhém měřeném kole jsem dostal hodiny a bylo po nadějích na přední místo na startovním roštu. Asi v 10 kole jsem byl postrčen jedním z jezdců a byly z toho další hodiny, naštěstí bez následků a mohl jsem pokračovat. Vůz byl i nadále spolehlivý a ve výsledku z toho bylo 4. místo, takže oslavy nebraly konce a do postele jsme se dostaly až k ránu.

Lukáš Srňánek, 5. místo
Prvních padesát kol jsem se nesnažil pouštět do žádného souboje. Nemělo smysl někam spěchat, raději jsem šetřil pneumatiky. Auto se po celý závod chovalo výborně. Druhý restart nevyšel. Na studených pneumatikách jsem uklouznul, což byla osudová chyba. Do boxu jsem zajel dvakrát, druhá zastávka byla neplánovaná. Poté už bylo nemožné stáhnout ztrátu dvou kol.

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy