Salaquardovi těsně unikla první desítka

Král, Josef | foto: BPA sport marketing, a.s.

Filip Salaquarda a český tým A1GP v Brands Hatch tvrdě bojovali o postavení na startu v první desítce, které jim nakonec těsně uniklo, v obou případech ale chyběla necelá desetina sekundy.

Češi vyrazí do Sprintu ze 13. pozice, do Hlavního závodu pak z místa 15. Tým pokračoval v sobotu ráno ve slibné formě. Salaquarda byl v posledním tréninku spokojený s vozem a po 28 kolech skončil na sedmém místě, se ztrátou tří desetin sekundy na třetí místo.

Tým byl optimisticky naladěný a věřil, že tento trend dokáže zopakovat také v kvalifikaci, která Čechy v minulosti hodně trápila. První dva segmenty rozhodly o postavení na startu Sprintu a po prvním z nich měl český tým důvod ke spokojenosti. Salaquarda zajel 1:15,383 a byl osmý. Ve druhé jízdě se zlepšil na 1:15,357 a celkově skončil bohužel až 13., ačkoliv na umístění v první desítce mu chybělo jen pět setin sekundy.

V kvalifikaci pro Hlavní závod se pak situace prakticky opakovala. Po první jízdě a času 1:15,765 vypadala situace na průběžném 10. místě nadějně. Mladý Pražan se ve druhé jízdě zlepšil na 1:15,690, jenže to stačilo jen na 15. místo, ačkoliv ztráta na první desítku byla opět minimální. Tentokrát k ní potřeboval sedm setin vteřiny.

Filip Salaquarda
Jsem trochu zklamaný, protože v průběhu víkendu jsme se průběžně drželi v první desítce a očekával jsem, že to zopakujeme i v kvalifikaci. První kvalifikační kolo bylo pocitově nejlepší. Vůz se choval velmi dobře. Ve druhé jízdě jsem jel ostřeji, vůz už ale nebyl tak stabilní a zlepšení bylo jenom malé. Pro první jízdu kvalifikace Hlavního závodu jsme použili jeté pneu z předchozí jízdy a zase to vypadalo, že se můžeme dostat do první desítky. Bohužel vůz byl v poslední jízdě dost špatný. Použili jsme novou sadu pneumatik, ale měl jsem pocit, jakoby zadní pneu byly úplně jiné, vůz se strašně smýkal. Je to škoda, protože stačila jedna desetina v kterékoliv kvalifikaci a skončili bychom v první desítce. Předjíždění je tady dost těžké, dráha je úzká. V Hlavním závodě je alespoň možnost využít strategie a práce v boxech.

Antonín Charouz, šéf týmu
Můžeme se na to dívat ze dvou pohledů. Ten první je, že ve srovnání s předchozími závody, se nám podařilo snížit ztrátu na čelo. Ten druhý je, že co do postavení na startu jsme si příliš nepomohli. Bude to těžký závod, ale body by se mohly podařit.

Záznam obou závodů z Brands Hatch (www.motorsportvision.co.uk) přinese jako obvykle Česká televize. Přenos pustí v pondělí 5. května 2008 od 15.30. Záznam Sprintu a přímý přenos Hlavního závodu bude k vidění také v neděli 4. května 2008 od 15.00 na www.a1gp.com.

Rošt pro Sprint
1 Great Britain 1:14.424
2 USA -0.002
3 Switzerland -0.348
4 Ireland -0.511
5 India -0.616
6 Portugal -0.653
7 South Africa -0.718
8 France -0.792
9 Germany -0.882
10 New Zealand -0.888
11 Netherlands -0.914
12 Australia -0.920
13 Czech Republic -0.933
14 Malaysia -1.015
15 Canada -1.046
16 China -1.530
17 Italy -1.625
18 Pakistan -1.662
19 Brazil -1.693
20 Lebanon -2.970
21 Mexico -2.979
22 Indonesia -3.129

Rošt pro Hlavní závod
1 India 1:14.682
2 Great Britain -0.227
3 Switzerland -0.275
4 Ireland -0.338
5 Germany -0.360
6 France -0.584
7 South Africa -0.602
8 China -0.631
9 USA -0.716
10 Netherlands -0.938
11 Portugal -0.945
12 Malaysia -0.982
13 Canada -0.985
14 Brazil -0.989
15 Czech Republic -1.008
16 Italy -1.145
17 New Zealand -1.321
18 Pakistan -1.381
19 Australia -1.493
20 Indonesia -2.194
21 Lebanon -2.260
22 Mexico -2.380

Harmonogram A1GP v Brands Hatch našeho času
Neděle 4. 5. 2008
12.00 – Sprint
15.30 – Hlavní závod


Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy