Závod byl kvůli dešti odstartován na pace carem. Jelikož jde o městskou trať v ulicích St. Petersburgu, povrch je od běžného provozu značně nerovný a v některých místech se vytvářely velké kaluže s vodou. Především se jednalo o poslední dvě zatáčky, kde speciální vysoušecí stroje odvedly největší práci. Do závodu nenastoupil Roth, který včera tvrdě havaroval a jeho tým nebyl schopen monopost opravit.
Po deseti kolech se konečně odstartovalo. Kanaan si udržel vedení, Power nestihl včas zareagovat a Wilson šel přes něj. Na mokrém povrchu dostal hodiny Hunter-Reay, ale dokázal vůz udržet mimo svodidla a pokračoval dál. Podobně dopadl i Marco Andretti a Mario Moraes, což vyvolalo návrat pace caru.
Trať rychle osychala, přesto se do boxu vydala jen část jezdců, v čele s Kanaanem a Castronevesem, pouze pro palivo. Vedení se ujal Wilson následován Briscoem, Serviou, Powererm a Rahalem. Kanaan se pohyboval na jedenácté pozici.
Patrick se po úvodních problémech propadla velmi dozadu a ani po restartu nedosahovala slušných časů. V 26. kole ji dohnal Wilson, ale Patrick odmítala pustil rychlejšího jezdce před sebe a Wilsona nepatrně zdržovala.
Zajímavý souboj sváděla dvojice Power - Rahal. Syn Bobbyho Rahala šel do útoků velmi agresivně, proto nechtěl Power nic riskovat a pohodlně mu přenechal své místo. Rahal ovšem neskončil a začal si brousit zuby na Serviu. Po pár kolech se mu manévr podařil, těsně před tím, než kvůli předmětu na dráze vyjel pace car.
A právě na tuto situaci čekala Patrick, která před sebe Wilsona nepustila. Pršet už přestalo, ideální stopa byla relativně suchá, ovšem jen na některých místech. Jezdce tak čekala velká loterie. Do boxu zamířila většina startovního pole, Wilson si nechal mokré, někteří piloti už nazouvali slicky. Briscoe, Wheldon a Perera zůstali na dráze, přičemž paliva jim už moc nezbývalo. Po restartu začala trať velmi rychle osychat, takže část jezdců musela ještě jednou do depa.
Restart nezvládl Rahal, po kontaktu s Powerem dostal hodiny spadl na poslední místo. O chvíli později došlo i ke střetu Powera a Patrick, naštěstí bez následků.
Meira získal při prvních hromadných zastávkách tři pozice k dobru, ale na dráze moc nevynikal. Avšak mechanici mu nasadili slicky a jakmile přišel jejich čas, začal Meira postupovat vpřed. To zaznamenala konkurence a jezdci na mokrých pneumatikách začali zajíždět do boxů. Smůlu měl Andretti, který po technických problémech odstoupil. Po zastávkách se dostal do čela Bernoldi, který za sebou držel velmi rychlého Meiru, Visa, Manninga, Howarda. Ne však nadlouho. První pětice začala okamžitě bojovat o pozice a několikrát chyběly jen centimetry ke kontaktu. Zaváhání využil Viso a protlačil se do čela. V těch několika minutách se jezdci předjížděli tolikrát, že by to i současné F1 stačilo na dva nebo tři závody.
V 58. kole havaroval Briscoe a pace car šel znovu do práce. Australan v pravotočivé zatáčce ťukl o vnitřní stěnu a v jejím výjezdu se poslal do zdi. Začala další taktická hra. Castroneves s Wheldonen přijeli jen pro palivo a na pitlane získali sedm pozic. Mechanikům se čtyřicet kol před cílem vyhnuli Hunter-Reay, Rahal a Viso.
Zelená netrvala moc dlouho, jakmile se Rahal dostal přes Huntera-Reaye, zablokoval dráhu Carpenter a pace car byl opět v akci. Po restartu vytáhl esa z rukávu Castroneves, nejprve zdolala Visa, poté Huntera-Reaye a začal pronásledovat Rahala, který si vytvořil nepatrný náskok. Nicméně Castroneves na pilu příliš netlačil, Rahal musel absolvovat zastávku v boxech, zatímco Castroneves nikoliv.
Scott Dixon, vítěz předešlého podniku, skončil pětadvacet kole před cílem. Na vině bylo zavěšení levého zadního kola. Dixon si ho v počáteční fázi závodu nepatrně ohnul o zeď a bylo jen otázkou času, kdy dojde k únavě materiálu.
Zvrat v závodě přišel o chvíli později. Perera šel až příliš tvrdě do útoku a v zatáčce sebou vzal i skvěle jedoucího Meiru. Brazilec byl špičkou vozu vystrčen do zatáčky, s velkým štěstím se mu všichni vyhnuli. Až na Bella, který se s Meirou střetl a urazil si pravé přední kolo. Zkušený Brazilec si s Pererou vášnivě vyměňoval názory, ale nakonec horká diskuze dopadla poklepáním po ramennou.
Zároveň zmizel ukazatel počtu zbývajících kol a přeměnil se na časový limit. Zbývalo osm minut a Rahal získal obrovskou výhodu. Čtyři minuty před koncem bylo odstartováno. Ve vzduchu se třásla otázka kdo z koho. Rahal měl skoro prázdnou nádrž, Castroneves mu vysel za křídlem. Stejný problém řešil i čtvrtý Hunter-Reay. Bohužel, u něj vyschla nádrž v předposledním kole.
O množství paliva u Rahalova vozu přestal být pochyb dvě kola před cílem. Američan šlápl na plyn a Castronovesi ujížděl, takže paliva měl dost.
Graham Rahal proťal cílovou čáru na prvním místě a stal se nejmladším vítězem série IndyCar a zároveň první pilotem, který vyhrál už při svém prvním startu! Je sice fakt, že značnou roli hrálo počasí a šťastná strategie, nicméně St. Petersburg nám ukázal, že pole je prozatím na klasických okruzích vyrovnané a týmy z CCWS již nemohou být považovány za outsidery.
Debutující Rahal vyhrává první závod kariéry
ST. PETERSBURG - ZÁVOD; Ohromně napínavý závod s absolutně nečekaným výsledkem se stal chloubou amerických formulí. Počasí rozehrálo skvělou partii, se kterou si nejlépe poradil už při svém prvním startu v IndyCar Graham Rahal.