IRL vs. CCWS - škatulata hejbejte se

Enge, Tomáš | foto: IndyCar Media

Nový rok je za námi a každým dnem jsme blíž ke startu motoristické sezóny. Fanoušci IndyCar si budou muset ještě chvíli počkat, do prvního závodu v Homesteadu zbývá, počínaje dnešním datumem, 69 dní.

Nicméně v zákulisí IndyCar a IndyPro se pořád něco děje, domlouvá a podepisuje. Neoficiální rivalita mezi IRL a CCWS nadále pokračuje, IRL už konkurenci uštědřila dva údery.

Šampión Champ Car Atlantics 2007 Raphael Matos obdržel na konci sezóny šek o hodnotě 2 milióny dolarů. Peníze mu měly sloužit jako vstupní brána do série Champ Car. Matos předvedl úhybný manévr a odešel k týmu Andretti Green do série IndyPro.

„Je pro mne ctí být součástí rodiny Andretti Green. Je to nejlepší věc, která se v mé kariéře mohla stát. Ve spojení s Andretti Green cítím mnoho příležitostí,“ řekl brazilec Matos.

A proč došlo u Matose na zaječí úmysly? Ony 2 milióny měly posloužit k závodní sedačce v CCWS pro rok 2008. Avšak Matos by je nedostal hotově. Peníze by kryly výdaje na motor, pneumatiky a další komponenty. Jelikož provoz stáje stojí až 5 miliónů, Matos by si musel najít silného sponzora, aby vůbec získal místo v nějakém TOP týmu. A pravděpodobně by ani nebyl platově ohodnocen.

Ze stejných důvodů chce Champ Car opustit i Dan Clark. Čtyřiadvacetiletý Brit strávil v CCWS dvě sezóny, nyní chce zkusit štěstí v IRL. „Jediní závodníci, kteří mají šanci v Champ Car přežít, jsou ti se sponzory. Závody v Americe miluji a konečně si tady chci vydělávat,“ řekl Clark.

Cílovou stanicí v hledání angažmá bude pravděpodobně stáj Panther Racing, která má v plánu nasazovat třetí monopost.

Opačným směrem se vydá služebně nejstarší jezdec IRL Scott Sharp. Devětatřicetiletý Američan se nedohodl na novém angažmá a spolu se svým sponzorem Patron mířím k závodům ALMS.

foto: IndyCar Media

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy