Ve středu startovního pole došlo v prvním kole k několika kolizím, které si vyžádaly výjezd zpomalovacího vozu. Závod byl ale zakrátko znovu restartován a Enge musel až do cíle bránit svou pozici. Český jezdec neudělal jedinou chybičku a v cíli byl odmávnut na pátém místě.
Zatímco ve Sprintu mohli Češi využít dobré startovní pozice, v hlavní bitvě to neplatilo. Enge startoval z 16. místa a v první zatáčce musel být hodně ostražitý. Mnoho jezdců i komentátorů předpovídalo, že první zatáčka přinese hodně kontaktů, což se potvrdilo. Enge dokázal český vůz protáhnout bez úhony a na konci prvního kola byl kousek od bodované desítky.
Na trať znovu musel zpomalovací vůz, aby pořadatelé mohli odklidit poškozené vozy. S restartem závodu se přiblížily první zastávky v boxech, po kterých Engeho několik kol brzdil libanonský vůz, ale zkušený český jezdec si našel cestu vpřed. S blížícími se druhými zastávkami jel už na osmém místě.
Tentokrát perfektní zastávka vytvořila náskok na dotírající vůz USA a Češi se dokonce posunuli na sedmou příčku. Enge nicméně za sebou nemohl udržet stíhající Francii, kterou odsunula dozadu penalizace. Český vůz měl v závěru závodu problémy s brzdami a Enge volil bezpečné tempo pro dojetí do cíle, kterým projel jako osmý.
Český tým má po víkendu důvod k oslavě, protože se mu podařilo poprvé od Brna 2006 bodovat v obou závodech víkendu. V letošní sezóně tým zaokrouhlil bodový zisk na 10 bodů a to znamená posun na 14. místo průběžného pořadí.
Tomáš Enge: „Bylo to lepší, než jsem čekal! Jsem velmi spokojený s oběma závody. Ve Sprintu jsem měl vydařený start a už na rovince jsem byl lehce před Velkou Británií, ale Jarvis šel v první zatáčce na vnitřek. Udržel jsem se vedle něj a druhá zatáčka byla moje. Hodně na mě pak tlačil, ale nedal jsem mu šanci. Pro Hlavní závod jsme trochu změnili nastavení vozu, aby více šetřil zadní pneumatiky. Formule pak fungovalo velmi dobře. Tušil jsem, že v první zatáčce dojde k nehodám, takže jsem tam jel volně. To se vyplatilo, projel jsem ji bez poškození vozu a po druhé zatáčce jsem začal závodit. Při první zastávce jsme trochu ztratili, ale Libanon jsem dokázal poměrně rychle předjet. Odstup na čelo byl relativně velký, takže to bylo hlavně o dokončení závodu. Druhá zastávka byla skvělá. Zhruba 10 kol před cílem jsem pak cítil, že měkne brzdový pedál, přední brzdy prakticky odešly. Francie byla o hodně rychlejší a upřímně řečeno jsem ani nekladl velký odpor. Místo toho jsem se soustředil na to, abych byl opatrný na brzdy a dokončil závod. V cíli se potvrdilo, že přední destičky byly sjeté až na kov. S lepší kvalifikací jsme možná mohli dopadnout ještě lépe, na druhou stranu máme body z obou závodů a vůz je na rozdíl od jiných celý. Pro mě osobně je asi nejpozitivnější to, že můj loket vydržel víkend bez jakýchkoliv problémů. Zdá se, že dlouhá pauza a tvrdý tréninkový režim přinesly ovoce. Na konci listopadu jsem se pak rozehřál při testu speciálu Aston Martin a tento víkend ukázal, že nyní už jsem zcela fit a můžu závodit i s formulovými vozy, které nemají posilovač řízení.“
Antonín Charouz, šéf týmu: „Mám velkou radost. Tomáš odvedl při návratu do A1GP skvělý výkon. Je příjemné vidět, že je ve formě. Zároveň je třeba dodat, že to není nic proti Erikovi a jeho předchozím výkonům. Vždy jsme věděli, že se bude učit, protože to pro něj byl velký skok.“
Zdroj: BPA sportmarketing a.s.
Foto: A1 Grand Prix Media