GP Maďarska: Liuzzi poprvé na Pole position

Vitantonio Liuzzi dnes poprvé ve své kariéře získal svojí kvalifikační jízdou Pole position na sobotní Grand Prix Maďarska.

Rozpálený Hungaroring byl svědkem nejdramatičtější kvalifikace letošní sezony, když se šest jezdců vešlo do rozmezí jediné desetiny sekundy. Na druhé pozici na startu se objeví další Ital Giorgio Pantano, který dnes zajel druhý čas a třetí odstartuje Rakušan Patrick Friesacher. Teprve až za touto trojkou se objevil letošní jezdci týmu, který se již může pyšnit titulem Mistra světa v jezdcích a téměř jistě i v týmech, kterým je Arden International s jezdci Bellem (4. pozice) a Wirdheimem (5. pozice).

Vzrušující boj sledovali se zatajeným dechem i členové českého týmu Superfund I.S.R. Charouz, kteří tentokrát měli ve hře pouze jediné želízko v podobě Janiše. Jarek Janiš zajel v nejvyrovnanější kvalifikaci sezony sedmý čas, když na druhé místo ztratil necelou desetinu sekundy. Yannick Schroeder nemohl nastoupit kvůli již oznámené zdravotní indispozici. Olomoucký rodák vstoupil do kvalifikace výborně a dostal se do čela výsledkové listiny, odkud ho svými prvními koly nesesadil ani již jistý letošní šampión Björn Wirdheim. Podařilo se to až Vitantonio Liuzzimu, který odskočil svým pronásledovatelům, za ním se poté pořadí rychle měnilo. Závěr boje o postavení na startovním roštu přinesl napínavý děj, ve kterém se jezdci trumfovali nejmenšími rozdíly. Janiš dokázal dále zlepšit svůj čas, přesto na něj zbylo až sedmé místo.

Jarek Janiš, 7.: „Tým mi dal skvělý vůz a mohl jsem bojovat o umístění na čele startovního roštu. Akceptovat sedmou příčkou je vzhledem k časovým rozdílům obtížné, zvláště když vím, že ta desetina byla v mých možnostech. Bohužel v závěru kvalifikace jsem zajel na nových pneumatikách jen jedno rychlé kolo, v tom dalším mě zbrzdil Bell. Tvrdil, že předtím jsem mu já udělal totéž, můžu však se vší upřímnosti říci, že jsem nikoho vědomě nezpomalil. Sedmé místo na startu není na okruhu, kde je předjíždění velmi obtížné, nejlepší výchozí pozicí, nicméně závod bude dlouhý a náročný, zvláště když se poprvé pojede se zastávkami v boxech. Rádi bychom této možnosti využili k postupu vpřed, s inženýrem budeme přemýšlet nad nejlepší strategií. Doufám, že vůz se bude zítra chovat stejně dobře jako dnes, kdy jsem se na něj mohl spolehnout a jet hodně ostře. Dravá jízda bude zapotřebí a bez vyváženého vozu to nejde.“

BPA & Petr Zelinka

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy