Rodina a Bruno
Brazilec Bruno Junqueira se narodil 11.4.1976 a pochází z Belo Horizonte. Má dvě sestry - Diana Furtado a Caroline Furtado. Diana ho jako věrný stín doprovází téměř po celou dobu jeho závodnické kariéry a v současné době ji často můžete potkat v paddocku ChampCar.
Mezi Brunovi záliby patří sportování (jízda na kole, tenis, squash, fotbal), počítačové hry se závodní tématikou, surfování po internetu a když má čas, poslechne si hudbu od Red Hot Chilli Peppers, Rolling Stones, nebo Richarda Aschcrofta. V současné době žije zatím svobodný Bruno v Miami na Floridě.
Motokára k 10. narozeninám
Závodění začal Bruno již v deseti letech, když dostal od svého otce, bývalého závodníka (mj. závodil s otcem loňského mistra CART, Cristiano da Matty), malou motokáru. Za volantem těchto malých, ale pekelně rychlých strojů strávil Junqueira celkem pět let (1988-1993,1990 nezávodil). Za tu dobu stihl vyhrát regionální motokárové mistrovství v Brazílii, celostátní motokárové mistrovství v kategoriích A, B i C a svoji kariéru za volantem motokáry ukončil 4. místem v Jihoamerickém kartingovém mistrovství.
F3 - vrátka do světa velkého závodění
Velmi dobré výsledky s motokárou předurčili Bruna k postupu do vyšší kategorie, a tou se stala nejprve Brazilská F3, později Jihoamerický šampionát F3. Během čtyřleté kariéry s F3 neskončil v celkovém pořadí nikdy hůře než šestý, a v roce 1997 se mu podařilo naprosto dominantním způsobem Jihoamerickou F3 vyhrát. Juqueira byl ve své poslední sezóně s F3 natolik dominantní, že do všech závodů odstartoval z první řady.
F3000 - brána do světa velkého závodění
Jihoamerický titul v F3 se stal Brunovou propustkou do světa mezinárodní Formule 3000. První sezóna v roce 1998 s italským týmem Draco byla spíše seznamovací, Junqueira poznával všechno od anglického jazyka, přes evropský styl závodění, až po všechny nové tratě. O rok později Petrobras (jeho sponzor z dob F3) vytvořil v F3000 nový tým Petrobras Jr., a Junqueira se stal jasným kandidátem na post jezdce. V roce 1999 tak už v poměrně silném týmu mohl předvést své zkušenosti a skončil celkově pátý. Rok 2000, jeho poslední v F3000, byl také jeho nejúspěšnější, když v konečném účtování o tři body předběhl v souboji o titul Nicolase Minassiana. To ještě možná netušil, že se přístí rok sejdou ve stejném týmu...
(zatím) Nepokořená F1
Bruno se pokusil dostat i do závodů Formule 1, avšak zatím se mu toto přání nevyplnilo. V roce 1999 působil krátce jako testovací jezdec týmu Williams, a dokonce se dostal i do závěrečného "souboje" o místo v týmu pro rok 2000 s Jensonem Buttonem, avšak nakonec byl vybrán Button, a tak Junqueira strávil rok 2000 testováním vozů BMW.Williams a výrazně přispěl k jejich vývoji.
Šampion ChampCar?
Junky přišel do ChampCar v roce 2001 sice jako nováček, ale určitě ne do nováčkovského týmu. Jeho útočištěm se stal Target Chip Ganassi Racing, tým s velmi dobrou historií z posledních let. Do druhého Ganassiho vozu se posadil Francouz Nicolas Minassian, jeho loňský soupeř z F3000. Avšak Francouzovi výkony se nevyrovnaly Brunovým, a tak byl vyměněn za Američana Mema Gidleyho. Junqueira dokončil sezónu s prvním vítězstvím, prvním pole position, a světlými vyhlídkami do budoucna.
Loňskou sezónu má jistě ještě hodně lidí v paměti, a tak ji stačí připomenout jen zběžně - Bruno získal titul vicemistra (2. za da Mattou) a s tím 2 vítězství a 3 pole position, znovu s týmem Chipa Ganassiho.
Ganassi se po roce 2002 odstěhoval z ChampCar, a tak si Bruno musel hledat jiné angažmá. Našel ho v dalším z "top" týmů - Newman/Haas. Carl Haas společně s Paulem Newmanem mu poskytli velmi kvalitně připravený vůz, silného sponzora (PacifiCare) a určitě také velmi dobrou motivaci v podobě velmi rychlého týmového kolegy Sébastiena Bourdaise. A i když se to možná přiliš nezdá, protože Bruno např. letos ještě nevyhrál, tak určitě patří k největším adeptům na letošní titul. V celkovém pořadí se neustále pohybuje s několikabodovu ztrátou za Tracym. Dokáže si tímto nenápadným způsobem dojet pro titul? Uvidíme...