Celá polovina početného startovního pole jezdců je tvořena začátečníky, kteří čekají s nebývalým odhodláním na svůj první start. Deset pilotů pojede šampionát podruhé a tři v něm startují od jeho zrodu. Rozhodně nejzkušenější je Xandi Negrao, který nechyběl ani na jednom testu či závodě, na druhé straně stojí čerstvě potvrzený Ho-Pin Tung, který ve voze Dallara GP2 neodjel zatím ani kolo.
Mezi velké favority lze počítat obhájce obou titulů v Poháru týmů ART Grand Prix, který vsadil na di Grassiho a Ammermüllera. Negrao bude vést po odchodu Piqueta stáj Minardi Piquet Sports, ale zatím se v předešlých sezonách nedokázal prosadit. Slibné šance má i iSport se zkušeným Glockem a Zuberem. Naopak riskovat se rozhodl Arden, který vsadil na nadějné ale málo zkušené mladíky Zaugga a Sennu. FMS International povede expilot F1 Pizzonia.
Dallara modifikovala vozy především po stránce aerodynamického přítlaku a variability pro možné změny nastavení. Úpravou prošel i čtyřlitrový osmiválec Renault, který monoposty pohání a obutí zajišťuje i nadále Bridgestone. Zatímco F1 startuje s drážkovanými pneumatikami, v GP2 se znovu pojede se slicky.
První závod je za dveřmi, po roční přestávce se seriál vrací do Bahrajnu, kde se budou rozdávat první mistrovské body již tento víkend.