Blýská se jezdcům na lepší časy?

Castroneves, Helio | foto: IndyCar Media

Pro mnohé evropské diváky nejsou oválové závody ničím náročným. Mnoho zainteresovaných lidí to může lehce vyvrátit, ale pravdou je, že podniky na klasických tratí vyžadují od jezdců mnohem více sil.

Závod v St. Petersburgu byl pravým příkladem. Sto kol na náročném okruhu dávalo zabrat i těm nejotrlejším. „Posledním třicet minut mě zabíjelo,“ řekl Manning. „Nohy jsem měl ztuhlé a v rukách ohromnou bolest.“

„Řízení bylo velmi náročné. Plně natankován a s novým pneumatikami to bylo těžké, protože povrch měl vysokou přilnavost,“ pokračoval.

Ve srovnání s Formuli 1 je monopost IndyCar mučící stroj. Dnešní zhýčkaní jezdci F1 by ztěží vydrželi dvouhodinový závod na městské trati s manuálním řazením, bez posilovače řízení a kontroly trakce.

Avšak pokrok se nedá zastavit a zejména Castroneves bojuje za ulehčení závodů. „Neustále diskutuji s Brianem Barnhartem (prezident IRL) o nových vylepšením pro nadcházející rok - řazení pod volantem a posilovač řízení.“

Tyto "zázraky moderní doby" určitě v IndyCar najdou své uplatnění, jelikož se celý seriál postupně přesunuje i na klasické tratě.

foto: IndyCar Media

Doporučit článek

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy