Pomerne teplé počasie s teplotou 23°C privítalo jazdcov na ovále Milwaukee Mile, kde mohli jediný krát vyskúšať jazdné schopnosti z takéhoto typu trate.
Necelé kolo po štarte museli traťoví komisári prvý krát vyvesiť žlté vlajky po kolízii v štvrtej zákrute, do ktorej sa zapojili Dominguez, Juqueira a Tracy. Až v trinástom kole sa opäť pokračovalo v štandardnom tempe v rýchlosti blížiacej sa 300 km/h v poradí na čele: Bourdais, Allmendinger, Wilson, Servia, Legge, Power.
Prekvapivo prvým mužom, ktorý zašiel na plánovanú zastávku bol vedúci Sebastian Bourdais. Tím v priebehu pretekov zvolil taktiku väčšieho množstva zastávok s mäkšími pneumatikami. O ďalšie prerušenie sa postaral Clarke po hodinách, čoho využila väčšina na prvú zastávku. Medzi tými, ktorí zostali na trati bola jediná ženská účastníčka Katherine Legge a po prvý krát mal možnosť tento šampionát zapísať do histórie ženu vo vedení.
Po restartu se dostal o kolo zpět jezdící Bourdais před Legge a byl tak posledním jezdcem ve stejném kole s vedoucí skupinou. Tu vodil mezitím Wilson, jenž chtěl využít situace a budoval si postupně náskok. Ale žluté fáze se daly ještě očekávat.
V 55. kole se skutečně rozsvítila žlutá světla a Francouz dojel vedoucí skupinu úplně. Na čele se i po dalším letmém startu udržel Wilson, ale zezadu se začal prodírat dvojnásobný šampion a přestože mu byli tentokrát mnozí jezdci většími soupeři než obvykle, vydal se v 97. kole stíhat vedoucího Brita z týmu RuSPORT.
Díky odlišné strategii s palivem se dostal suverén Champ Car snadno do vedení a ve druhé části včerejšího závodu se pak o vzrušení starali jezdci bojující mimo čelo závodního pole.
Bourdais tak opět vyhrál, druhý skončil i tentokrát Wilson a třetí Nelson Phillipe, kterému ovál výborně sedl. Rychlá byla i Katherine Legge, jež ale doplatila na nepříliš šťastnou strategii týmu PKV Racing.