Před letošním závodem doznal monacký okruh drobných úprav, mezi bazénem a zatáčkou Rascasse se změnil profil tratě, která je nyní o 30m kratší. Vedle toho byl na několika dalších místech položen nový povrch. Kvalifikace F3000 přinesla dramatický boj, v jehož průběhu se několikrát měnilo postavení na čele výsledkové listiny. Hned v úvodu šel do čela Giorgio Pantano, chvíli na to havaroval u bazénu Townsend Bell a tím pro něj kvalifikace skončila. Problémy měli i William Langhorne, který v týmu BCN nahradil Roba Nguena, a Phil Giebler. Zhruba v polovině kvalifikace šel do čela Vitantonio Liuzzi, aby jeho čas vzápětí překonal Björn Wirdheim. Janiš byl v té době na čtvrtém místě a v první desítce se držel i Schroeder. Smůlu měl Jeff van Hooydonk, jehož vůz zůstal stát na cílové rovince. V dramatickém závěru se na pole position dostal Pantano, ale jen pár minut před koncem jeho čas překonal vedoucí muž šampionátu Wirdheim. Tony Schmidt, který havaroval v ranním tréninku, se na trať dostal až krátce před koncem a v poslední chvíli se stihnul kvalifikovat, přestože v jednom ze svých kol dostal v Rascasse smyk. Nejrychlejší jezdec tréninku Ricardo Sperafico dlouho nebyl příliš vidět, těsně před ukončením se však blýsknul druhým časem. O předčasné ukončení kvalifikace se nechtěně postaral Alessandro Piccolo, který havaroval v pravé zatáčce za Casinem. Otřesený jezdec se hned nedostal z vozu a na trati zavlály červené vlajky. Vzhledem k tomu, že do konce zbývala již jen zhruba minuta, nebyla kvalifikace restartována. Do výsledků již zasáhli pouze komisaři závodu, kteří smazali nejlepší čas Enrica Toccacela.
Janiš se při svých prvních jízdách v Monaku dlouho pohyboval na čtvrtém místě, až v samém závěru klesnul na osmé místo, když mu provoz na trati nedovolil plně využít potenciál druhé sady pneumatik. Český jezdec se vedle neznámé trati musel vypořádat i se silným nachlazením, které ho trápí již od středy. Také Schroeder se po většinu kvalifikace držel v první desítce, podobně jako týmový kolega ztratil až v závěru, kdy nemohl najít prostor pro čistí kolo.
Jarek Janiš, 8.: "Není to špatné umístění, zítra mám reálnou šanci bojovat o body. Musím však říci, že jsem mohl ještě zrychlit, ale v závěru jsem vždy narazil buď na pomalejšího soupeře nebo žluté vlajky. Yannick dopadnul podobně, nicméně tyto věci k Monaku patří. Okruh se mi hodně líbí, je to nádherná trať. Zítra bych rád získal další body, bude to dlouhý a těžký závod. Vůz se zatím chová dobře, snad nám to vydrží i zítra. Doufám, že mě v závodu moc neomezí zdravotní problémy, včera jsem byl u lékaře a dostal jsem nějaké prášky. Dnes už je to o něco lepší, ale stále se ještě necítím úplně fit."
Yannick Schroeder, 12.: "Jsem dost smutný, protože s výsledkem nemohu být spokojen. Cítil jsem, že mohu být o dost rychlejší, bohužel kvůli provozu na trati to nešlo. Jsem si jistý, že podobné problémy měli asi i všichni ostatní. Nepodařilo se mi zajet čisté kolo, a když už jsem měl prostor, tak mě v samém závěru kola zbrzdil Wirdheim, pak už většinou vlály žluté vlajky. S nastavením vozu jsem byl spokojen, určitě jsem mohl zajet lepší čas, protože jsem neměl pocit, že bych se dostal až na hranici. V Monaku jedu poprvé a je to fantastická trať, velmi se mi líbí. Proniknout na body nebude snadné, ale jak jsem říkal před kvalifikací, tady se může stát cokoliv a rozhodně se nevzdávám!"
Igor Salaquarda, šéf týmu: "Oba jezdci dnes jeli v Monaku poprvé a předvedli slušné výkony. Jarek i Yannick mohli ještě zrychlit, neměli však štěstí na volnou trať, v podobném duchu ale asi bude hovořit většina jezdců. Vozy fungovaly pro stránce spolehlivosti i nastavení bez problémů, zítra bude nejdůležitější vyvarovat se chyb."
Tisková zpráva BPA sport marketing, a.s.
GP Monaka - kvalifikace, Superfund ISR Charouz
Jarek Janiš odstartuje do závodu F3000 v Monaku z osmého místa, kromě soupeřů bojuje i se zdravotními problémy. Jeho kolega z českého týmu Superfund I.S.R. Charouz Yannick Schroeder zajel 12. čas.