Druhé místo si zaslouženě připsal jeho týmový kolega Brazilec Helio Castroneves. Ten byl většinu závodu na čelních pozicích. De Ferran tak sebral Castronevesovi jeho případné třetí historické vítězství. Zajímavostí však bylo, že každý z jezdců využíval podvozek od jiného výrobce. De Ferran jel na podvozku G-Force a Castroneves zase s podvozkem od Dallary. Oba ale měli motory Toyota. Žádného rozdílu nebylo v posledních 30 kolech k poznání mezi těmito dvěma jezdci.
Závod vypadal poměrně dramaticky, protože mnoho jezdců chtělo jet v čele závodu. V jednom okamžiku to vypadalo tak, že by Michael Andretti mohl pokořit smůlu, kterou má zde v Indianapolisu, ale pozor, nestalo se tak, protože zhruba v polovině závodu zajel do boxu s poruchou vozu. Z vozu vystoupil velmi zklamaný. Byl to velmi nešťastný závěr slavné kariéry formulového závodníka, který nastal právě dnes. Jak jistě víte, Andretti se již bude věnovat pouze vedení svého týmu Andretti Green Racing. “Mám to tak předurčeno“, řekl pro TV komentátora Andretti. “Přinejmenším ale mohu říct, že jsem byl i v čele svého posledního závodu“.
Andrettiův týmový kolega Tony Kanaan se ještě snažil zaútočit na vedoucí pozice, ale nakonec musel tyto přenechat oběma vozům Penske. Dalším jezdcem Andretti Green Racing, který zde udělal dobrý dojem byl mladý Brit Dan Wheldon. Brit se byl jedním z šesti jezdců, kteří se pokoušeli získat v poslední čtvrtině závodu vedení a pravděpodobně patřil k těm, kteří měli nejrychlejší auto dne.
Bohužel, ve 186 kole po blokování Sama Hornishe juniora se dostal Wheldon do smyku, narazil do zdi, auto se dostalo do vzduchu a ze hry byl vyřazen. Naštěstí po otočení na kola se Wheldon dostal z vozu nezraněn. To ocenili především diváci obrovským aplausem. Škoda jen, že nemohl dokončit tento závod, který měl tak dobře rozjetý. Těsně před ním havaroval Scott Sharp, který najel do zatáčky s poškozeným pravým předním kolem a skončil ve zdi.
Tým Ganassi Racing vsadil do boje o vedení oba své jezdce Scotta Dixona a Thomase Schecktera. Scheckter nakonec skončil čtvrtý.
Den ale patřil zcela de Ferranovi, který si zde zažil menší satisfakci za zranění, které utrpěl bez svého zavinění v jednom z předchozích závodů. De Ferran si po dojezdu do cíle vypil již tradičně láhev mléka. “Je velmi těžké popsat slovy, co právě nyní cítím“, řekl v cíli de Ferran. “Vždycky jsem si přál zvítězit v tomto závodě a teď je těžké říct něco chytrého. Ale obávám se, že právě teď nemám dost slov“.
Nikdo ještě nezvítězil v 500 mil Indianapolisu třikrát po sobě, to se dnes mohlo povést Castronevesovi. Nepovedlo, přesto se v cíli smál. “Mohl jsem psát novou historii, ale nestalo se tak, je to bezesporu zklamání“. “Vůz byl ale fantastický a Gil si vítězství také zasloužil“.
Indy 500: De Ferran zvítězil v Indianapolisu
Jezdcům týmu Marlboro Penske se tuto neděli podařilo získat v legendárním závodě 500 mil Indianapolisu vítězství formou double. Gil de Ferran, který se nedávno zotavil z těžké havárie, dnes šest kol před cílem vybojoval vedení v závodě, kterého se již nevzdal.