Jde o motor Ford Zetec o objemu 2,3 litru, který byl speciálně vyšlechtěn u Cosworthu pro nový Caterham Seven CRS. Motor je dodáván ve dvou výkonových variantách – 200 a 260 koní.
U repliky legendárního a nesmrtelného Lotusu 7 není z vnějšku příliš co měnit, několik modifikací však CRS obsahuje. Je to širší příď pro optimalizaci vztlakových sil nebo také přiblížení blatníků ještě těsněji ke kolům. Zcela nový je však trubkový rám, který konstruktéři přepracovali a zvýšili tím jeho torzní tuhost o 25 procent.
Lehká konstrukce Caterhamu Seven vždy imponuje akceleračními schopnostmi. Výkonnější varianta CRS zrychluje z 0 na 100 km/h za 3,1 sekundy (CRS 200 3,7)! O agilní jízdní vlastnosti se tradičně starají pneumatiky Avon 15“ o rozměrech 255/40 na zadních kolech a 195/45 na kolech předních.
Zájemci o nový Caterham Seven CRS si musí připravit částku 1 250 000 Kč za základní model, výkonnější CRS 260 pak stojí 1 500 000 Kč.
Foto: Caterham
Nový Caterham Seven CRS: 100 km/h za 3,1 s
Britský výrobce Caterham se po deseti letech dočkal motoru ušitého přímo na míru pro svůj nový model.
Další zprávy
-
Filip Blažek poprvé okomentoval kauzu kolem Arichtevy! Uškodí mu ve StarDance?
-
Pro Čaputovou je na Pražském hradě připravené státní vyznamenání
-
Ondřej Brzobohatý promluvil o zásadách chování k ženám!
-
Volební místnosti se otevřely, eurovolby začínají. Vše, co o nich potřebujete vědět
-
Eurovolby 2024: Brusel je pro poslance "zlatá žíla". Plat 193 tisíc a z benefitů se vám protočí oči!
-
TEST Subaru BRZ Limited AT – je lepší volbou automat či manuál?
-
TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!