"Dnešní výběr pneumatik je vždy kompromisem mezi brzdnými schopnostmi a spotřebou benzínu," řekl šéf výzkumného týmu na Univerzitě aplikovaných věd v Lipsku Detlef Riemer.
Technologie elektronických senzorů, které umí rozlišit povrch silnice a momentální podmínky a podle toho měnit profil pneumatiky, však umožňuje optimalizaci brzdění, spotřeby i hluku. "Řidič již nemusí myslet na výměnu pneumatik, ony myslí také," uvedl Riemer.
K běžnému užití má prototyp ještě daleko – výzkum stále pokračuje především v oblasti materiálů použitelných pro pohyblivé části pneumatiky. "Již jsme si to ale patentovali, pro strýčka příhodu," dodal Riemer.
Němci představili pneumatiku do každého počasí
Němečtí vývojáři v pondělí na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Hannoveru představili pneumatiku, která se umí přizpůsobit počasí a vozovce i během jízdy. Informuje o tom agentura AFP.
Další zprávy
-
Mirek Dopita to s Agátou nemá jednoduché: Jednu věc mu pořád odpouští!
-
Robert Fico: Z Banské Bystrici přišly dobré zprávy!
-
Monika Absolonová prozradila, co má před sebou! Zmínila prokletí
-
Dominik Feri: Kdy má exposlanec nastoupit do vězení?
-
Princezna Kate bez života! Nový portrét doslova pobouřil celou Británii
-
TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?