Přestože se dlouhou dobu zdálo, že si Nissan bude zajišťovat dodávky baterií outsourcingem od smluvního výrobce, nakonec se rozhodl pro vlastní vývoj. Podle šéfa automobilky Carlose Ghosna je hlavním důvodem lepší kontrola nad vynaloženými prostředky i samotnou produkcí.
Nové akumulátory vlastní výroby mají být kompaktnější, lehčí a především levnější než ty, které se objeví koncem příštího roku v modelu Leaf. Podle informací laboratoře v Oak Ridge jsou schopni vyrobit takovou baterii, která umožní automobilu na jedno nabití ujet až 400 mil, tedy asi 640 km! Podrobnější informace ani datum uvedení na trh nejsou známy.
Ghosn navíc doufá, že o tento projekt projeví i zájem ostatní automobilky: „Jsme připraveni prodat baterie komukoliv, kdo o ně bude stát.“ Roční produkce by se díky tomu mohla vyšplhat až na 200 tisíc akumulátorů.
Nissan chystá pro elektromobily revoluční baterie s dojezdem 640 km
Ve spolupráci s americkou národní laboratoří v Oak Ridge připravuje Nissan pro využití v elektromobilech akumulátory nové generace. Mají být lehčí a levnější a automobilka jich ročně plánuje vyrobit až 200 tisíc.
Další zprávy
-
Kouzelný David Copperfield? Několik žen tvrdí něco jiného, prý je obtěžoval!
-
Kouzelný David Copperfield? Několik žen tvrdí něco jiného, prý je obtěžoval!
-
Počasí na 14 dní: Meteorologové už vidí do příštího pracovního týdne
-
Anička Slováčková o boji s rakovinou: Nehraju si na hrdinku!
-
Fica čekají nejtěžší hodiny a dny, řekl Pellegrini po několika minutách s premiérem
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?
-
TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?