Po faceliftu, o kterém jsme psali na tomto místě, i ostřejší verzi v R-Designu, o níž jste si mohli přečíst zde, přichází Volvo C30 ze zcela jiného soudku – jako koncept plug-in elektromobilu. Na jedno nabití dokáže prý ujet až 150 km.
Dobíjení lithium-iontových akumulátorů trvá z evropské zásuvky 230V asi osm hodin. Hodně práce bylo přitom věnováno jejich umístění. Jak už je u Volva zvykem, hlavní roli hrála bezpečnost. Proto bylo rozhodnuto o rozložení jejich instalace na místo běžné nádrže na palivo a pod středový tunel. Tedy prostory, které jsou z hlediska nehod relativně nejbezpečnější.
Samotný elektromotor je pak umístěn tam, kde u běžných aut najdeme spalovací agregát, tedy pod kapotou. Auto díky němu zrychlí na stovku za méně než 11 sekund a dosáhne maximální rychlosti 130 km/h. Dojezd na plně nabité baterie o kapacitě 24 kWh by pak měl činit asi 150 km, což je podle Volva mnohem více, než ujede každý den 90% evropských řidičů.
Na Volvo C30 BEV si ale prozatím musíme nechat zajít chuť. Jako první se totiž na trhu objeví plug-in hybridy kombinující spalovací motor a elektromotor. Volvo předpokládá jejich uvedení v roce 2012.
Volvo C30 BEV - do třetice všeho elektrického
Švédové nás poslední dobou zásobují jednou novinkou za druhou a jen model C30 dostává během čtrnácti dnů už svou třetí tvář.
Další zprávy
-
"Tím to pro mě končí!" Patricie Pagáčová podruhé promluvila o rozchodu
-
Černý kašel v Česku: Další úmrtí seniora! Ústav se vyjádřil k situaci
-
Robert Fico: Nové informace o jeho zdravotním stavu po atentátu!
-
MS v hokeji 2024: PROGRAM do konce skupin! Čechům jde o lepší umístění
-
Vděčná Monika Bagárová: Tohle jí pomohlo překonat smutek po zrušení show!
-
TEST EcoWheel Squer mini – celoroční alternativa ke skútru, která zaparkuje všude
-
TEST Subaru Crosstrek e-BOXER Executive – sen každého chalupáře či správce lesů?
-
TEST Volkswagen Amarok Aventura – lepší i levnější, než první generace, bravo!
-
OFF ROAD TEST: Subaru Forester – jak zvládá náročný terén ?