Junqueira byl ohlášen v sobotu, v neděli ráno se zúčastnil ranního tréninku a odpoledne absolvoval kvalifikační jízdy. Jeho čtyřkolový pokus mu stačil na 30. místo. Naopak Tagliani měl za to, že 26. pozice mu stačí, ale posléze se konkurence zlepšila a on spadl na nešťastné 34. místo.
Jenže v neděli večer se tým rozhodl odstavit Junqueiru a dosadit na jeho místo Taglianiho. „Měli jsme šanci kvalifikovat dva výborné jezdce,“ začal šéf stáje Eric Bachelart. „Bohužel osud nám nepřál, přestože jsme pracovali na maximum.“
„Bruno znovu předvedl své kvality, dokázal se za neuvěřitelně krátký čas aklimatizovat. Alexovi se nedařilo, nebylo to kvůli vozu ani kvůli němu. Prostě se stal obětí různých okolností.“
A proč vlastně musí Junqueira dát přednost? O jezdecké kvality rozhodně nejde. Problémem jsou finance. Sponzorství stáje Conquest Racing je omotáno kolem Taglianiho, hlavním mecenášem týmu je totiž kanadská společnost.
„Věděl jsem, že u Conquest je továrním jezdcem Alex a pokud by se něco stalo, vůz bude jeho. Naprosto tomu rozumím,“ snažil se Junqueira co nejšetrněji vysvětlit své pocity. V duchu však musí být opravdu zklamán.
Tagliani nakonec bude startovat
Alex Tagliani, jenž se jako tovární jezdec nedokázal kvalifikovat do závodu Indianapolis 500, nakonec odstartuje. Převezme totiž vůz dočasného týmového kolegy Bruna Junqueiry, který dokázal uspět i po jednom tréninku.
Další zprávy
-
MS v hokeji: Česko - Velká Británie 4:1. Výhru režíroval kapitán Roman Červenka
-
Dara Rolins se vrátila na pódia! Jaké pokyny jí dal Pavel Nedvěd?
-
Eva Burešová nelení: Bude velká a jiná show!
-
Tornádo na Ústecku? Meteorologové mají podezření z dnešního odpoledne!
-
Zlověstné signály z královského paláce: Je na tom král lépe než princezna Kate?