TOP 5 nejlepších jezdců WEC 2016 - kategorie LMP1

iM1, 27. prosince 2016, 18:35 Google+

Ve vytrvalostních závodech se v jednotlivých vozech střídají vícečlenné posádky. Úspěch v závodě závisí na výkonech každého z jejich členů, ale i když jednotlivé stáje skládají své posádky co nejpečlivěji, jsou mezi výkonností jednotlivých pilotů menší či větší rozdíly. Přinášíme vám přehled nejlepších 5 závodníků kategorie LMP1.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Společné foto jezdců WEC před prvním závodem sezóny 2016

Společné foto jezdců WEC před prvním závodem sezóny 2016 | foto: Toyota Motorsport GmbH

Sdílejte článek

5. André Lotterer - Audi R18 e-tron quattro #7

André Lotterer v letošní sezóně konečně protrhl kvalifikační smůlu z posledních dvou sezón a v roce 2016 se znovu dokázal v několika závodech propracovat na Pole position. Německý pilot byl po celou sezónu stálicí posádky Audi #7, vždy rychlý, ale zároveň velmi spolehlivý se stabilními výkony. Ani diskvalifikace v Silverstone, kde posádka Lotterer, Tréluyer, Fässler projela vítězně cílem, ale posléze byla diskvalifikována, ani nehoda po technických problémech v Mexiku však André Lotterera nepoznamenala natolik, jako odchod dlouholeté závodní inženýrky Leeny Gade. I přes toto negativum však německý pilot ve své čtvrté sezóně v týmu Audi Sport Team Joest dokázal, že stále patří k vytrvalostní jezdecké extratřídě. To byl také důvod, který hrál jednu ze zásadních rolí při podpisu smlouvy s Porsche pro sezónu 2017, která André Lottererovi umožnila setrvání ve vytrvalostním mistrovství světa i po odchodu Audi.

4. Sébastien Buemi - Toyota TS050 Hybrid #5

Mistr světa 2014 měl v právě skončené sezóně nehoráznou smůlu. Technické problémy (Silverstone, SPA-Francorchamps, Le Mans) nebo špatná týmová rozhodnutí (Nürburgring) srážely výkony posádky Toyota #5 na doslova amatérskou úroveň. Není divu, že švýcarský závodník byl z průběhu sezóny mnohokrát velice frustrovaný. Buemi se však vždy dokázal s nepřízní osudu vyrovnat a k dalšímu závodu nastoupit znovu maximálně soustředěný a připravený i za těchto nepříznivých konstelací odvádět své maximální výkony. Sébastien Buemi nikdy neztrácel víru v tým, ve vůz nebo ve své kolegy. Výkon, který Buemi předvedl v Mexiku bude patřit k jeho největším z letošní sezóny. Záskok za svého zraněného kolegu (A. Davidson utrpěl poranění žeber při intenzivním testování v polovině sezóny) stál Sébastiena Buemiho mnoho sil a vyčerpaný Švýcar musel po dvojitém stintu vyhledat v Paddocku lékařskou pomoc. Nejenom v týmu Toyota Gazoo Racing se o Sébastianu Buemim hovoří jako o jednom z nejlepších vytrvalostních jezdců současnosti.

3. Timo Bernhard - Porsche 919 Hybrid #1

O Timo Bernhardovi se u Porsche hovoří jako o hybateli vývoje programu LMP1 na závodní dráze. Rychlý a nadmíru spolehlivý jezdec si dokázal v každém svém stintu držet vysoké závodní tempo s nadmíru vyrovnanými časy jednotlivých odjetých kol. Také jeho práce v zákulisí, při které se velmi aktivně zapojuje do tvorby týmové strategie, je pro výkon celé posádky velmi důležitá. Právě Timo Bernhard má lví podíl na vítězné sérii (4 vítězství v 5 závodech) posádky Porsche #1 v polovině sezóny. Pokud byste hledali do posádky jezdce, který je rychlý, spolehlivý, umí číst průběh závodu a dokáže držet vysokou rychlost po dlouhou řadu kol, bude jméno Timo Bernhard na prvním místě vašeho seznamu.

2. Neel Jani - Porsche 919 Hybrid #2

Neel Jani prokázal svou rychlost v průběhu celé sezóny. Byl to právě tento švýcarský závodník, který má lví podíl na jezdeckém mistrovském titulu posádky Porsche #2 za rok 2016. Neel Jani byl jednoznačně nejrychlejším jezdcem mistrovské posádky. Janiho rychlost byla patrná hlavně v kvalifikacích. Jeho kolegové Romain Dumas a Marc Lieb byly vždy o několik desetin sekundy pomalejší. Nejmarkantnější to bylo právě v Le Mans, kde se pořadí na startovním roštu určuje podle jiného klíče, než ve zbývajících závodech sezóny a kde právě díky výkonu tohoto švýcarského závodníka stál prototyp Porsche #2 na Pole position. Byl to také Neel Jani, který v Le Mans v posledních desítkách minut dokázal mocně dotahovat vedoucí vůz, než tento v předposledním kole zastavila technická závada. I když toto vítězství, podobně jako v úvodním závodě sezóny v Silverstone, bylo více dílem paní Štěstěny, nelze v žádném případě pochybovat o tom, že právě výkony Neela Janiho měly hlavní podíl na zisku jezdeckého titulu posádky Porsche #2 v letošní sezóně.

1. Lucas Di Grassi - Audi R18 e-tron quattro #8

Třetí sezóna ve WEC zastihla Lucase Di Grassiho ve vrcholné formě. Na závodní trati tento Brazilec předvádí doslova vražedné tempo (viz např. kvalifikační čas z Bahrajnu), ale také v zákulisí je Lucas Di Grassi velmi ceněným technickým poradcem. Se svou pověstnou kamarádskou povahou je velmi oblíbeným týmovým hráčem, který dokáže stmelovat i nepříliš harmonické povahy. Souboj Lucase Di Grassiho se Sébastienem Buemim ve SPA-Francorchamps patřil k jednomu z největších vrcholů sezóny 2016 a dokazuje, že Di Grassi byl v letošní sezóně nejen nejlepším ze šestice pilotů Audi, ale byl vůbec nejlepším jezdcem kategorie LMP1 v roce 2016.

A jaké jezdce byste do TOP 5 kategorie LMP1 zvolili vy? Pochlubte se v diskusi pod článkem.

Google+ Vytisknout

Diskuze: TOP 5 nejlepších jezdců WEC 2016 - kategorie LMP1

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Balanční závaží jsou už minulostí

DTM po dohodě všech výrobců okamžitě upouští od sporného pravidla váhových handicapů

Mattias Ekström udělal dnes velký krok směrem k titulu - slavit může teoreticky už zítra

Ekström si v sobotu na Red Bull Ringu připisuje svoje letošní první vítězství

Wickens, Robert

Wickens v neděli na Nürburgringu oslavil letošní první vítězství

Lucas Auer se vítězstvím vrátil do boje o titul

Sobotní vítězství na Nürburgringu daroval Auerovi jeho kolega, di Resta

Šéf BMW pro motorsport by rád podpořil nové výrobce ke vstupu do DTM

Jens Marquardt: DTM musí poskytnout stimuly pro nové výrobce

Gerhard Berger, šéf DTM

Berger: DTM by možná potřebovalo více závodů mimo Německo

Wittmann, Marco

FOTO: Ohlédnutí se za závodem na Zandvoortu

reklama
reklama

Doporučujeme

DTM v příští sezoně zavítá na stejné tratě jako letos

Kalendář DTM pro rok 2017 oznámen

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. DTM po dohodě všech výrobců okamžitě upouští od sporného pravidla váhových handicapů

reklama

Zprávy odjinud