Nový prototyp LMP1! Na jeho přípravě se dohodly BR Engineeing a Dallara

iM1, 29. listopadu 2016, 09:30 Google+

Ruská společnost BR Engineering patřící společně s týmem SMP Racing do skupiny firem Borise Romanoviče Rotenberga, má se stavbou závodních vozů bohaté zkušenosti. Po vstupu týmu SMP Racing do seriálu WEC postavili v BR Engineering prototyp BR-01 se kterým tento ruský tým bojoval v kategorii LMP2.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Zástupci BR Engineering a Dallara podepisují dohodu o spolupráci

Zástupci BR Engineering a Dallara podepisují dohodu o spolupráci | foto: BR Engineering

Sdílejte článek

Pro sezónu 2017 jsou v kategorii LMP2 zavedeny nové technické regule, jejichž součástí je i vyhlášení 4 homologovaných výrobců závodních šasi pro tuto skupinu. Vítězi výběrového řízení, které za tímto účelem vyhlásila FIA, se staly firmy Oreca, Onroak a Dallara, které doplnila americká společnost Riley Technologies. Na základě tohoto oznámení se Boris Rotenberg rozhodl pro konstrukci zcela nového prototypu, se kterým bude tým SMP Racing v sezóně 2018 bojovat v kategorii LMP1.

Nový prototyp s označením BR1 má vycházet z osvědčeného řešení současného vozu BR-01, který se na závodních tratích objevil poprvé v sezóně 2015. Po překonání dětských nemocí se podařilo zvýšit nejenom spolehlivost, ale také rychlost prototypu, který letos získal třetí místo v šampionátu ELMS i v legendárním závodě 24 hodin Le Mans.

V SMP preferujeme vždy svou vlastní cestu. Nemusí to vždy být nejjednodušší, ale pokaždé nás to obohatí a posune dál. A protože nám jde především o rozvoj ruského autosportu, a to i v oblasti technologií, rozhodli jsme se využít zkušeností s konstrukcí, stavbou a provozem BR-01 a postavit zcela nový prototyp podle specifikace nejrychlejší kategorie LMP1,“ uvedl Boris Rotenberg. „Investujeme hodně do podpory ruských pilotů, pomáháme již malým talentovaným dětem rozvíjet jejich kariéru v motokárách a úspěšně postupovat dále ve sportovních vozech, prototypech nebo formulích. Náš prototyp BR-01 byl prvním vozem ruské konstrukce, který se probojoval na pódium Le Mans. BR1 je pokračováním tohoto projektu,“ dodal Rotenberg.

Dallara je dodavatel závodních technologií na té nejvyšší světové úrovni. Jeho stroje používá mnoho týmů v různých sériích motorsportu po celém světě: IndyCar, FIA WEC, ELMS, GP2, GP3, Formule 3,5 V8, Super Formule, Formule E, Formule 3, Dallara spolupracuje s Alfou Romeo, Audi, Bugatti, Ferrari, KTM, Lamborghini, Maserati a mnoha dalšími automobilkami. Každý víkend se po závodních okruzích po celém světě prohání na 300 závodních vozů, které vznikly v této italské továrně. Dallara má se stavbou závodních vozů velice bohaté zkušenosti a tak není divu, že si Boris Rotenberg zvolil právě tohoto italského výrobce jako partnera pro svůj projekt.

Jméno Dallara zná každý, kdo se zajímá o automobilové závody. Nyní se stáváme partnery. Otvíráme v Itálii pobočku BR Engineering, ve které budou naši nejlepší konstruktéři a inženýři, a to jak z Ruska, tak i z celé Evropy, společně pracovat na vývoji našeho nového prototypu pro náš tým SMP Racing. Je před nimi velký kus práce, než se tým SMP Racing postaví v prototypu BR1 na start prvního závodu FIA WEC sezóny 2018,“ uvedl Boris Rotenberg při podpisu smlouvy s Andreou Portremolim, generálním ředitelem Dallary.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Nový prototyp LMP1! Na jeho přípravě se dohodly BR Engineeing a Dallara

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Prototyp Alpine A470 týmu Signatech Alpine Matmut při představení před zahájením sezóny WEC 2017

WEC: Signatech Alpine vyjíždí za obhajobou titulu

ELMS

ELMS: Kolektivní testování zahájil nejrychlejším časem Richard Bradley

Co se asi ukrývá pod tajemnou plachtou?

WEC: Nový prototyp Porsche 919 Hybrid 2017. Předčasně a v závodních barvách

Kdo s kým letos pojede v týmu?

DTM: Mercedes oznámil rozdělení jezdců mezi jednotlivými týmy

Blancpain GT series

Motory se rozduní nad Jadranem. Očekávaný start sezony Blancpain GT je tady!

Konečnou podobu prototypu TS050 Hybrid 2017 odhalí Toyota 31. března v Monze

WEC: Toyota představila poslední jména

José Manuel Urcera

Urcera ve WTCC nenapodobí své argentinské krajánky

reklama
reklama

Doporučujeme

ELMS

ELMS: Kolektivní testování zahájil nejrychlejším časem Richard Bradley

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Slavný závod Mille Miglia se blíží. Slavit bude jubileum

  2. WEC: Týmové barvy Říše Středu

  3. ELMS: Na Monze se k prvním testům sejde 41 aut, přijede i Miro Konopka

  4. Záznam 12h v Sebringu

  5. WEC: Nový prototyp Porsche 919 Hybrid 2017. Předčasně a v závodních barvách

  6. Decimované pole GP3 testovalo dva dny v Estorilu

reklama