Obhájci titulu znovu útočí! Průběžné pořadí všech kategorií WEC po závodě v Austinu

iM1, 24. září 2016, 18:00 Google+

Závod v Austinu uzavřel druhou třetinu letošního seriálu World Endurance Championship. Jak si stojí jednotlivé týmy v průběžném pořadí mistrovství po závodu na okruhu Circuit of the Americas nedaleko texaského Austinu?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Atraktivita WEC nespočívá pouze v těsných soubojích na startu každého závodu

Atraktivita WEC nespočívá pouze v těsných soubojích na startu každého závodu | foto: Audi Sport Press

Sdílejte článek

LMP1 (tovární týmy) - svým třetím vítězstvím v řadě vůz Porsche #1 s posádkou Mark Webber, Timo Bernhard, Brendon Hartley poskočil na 4. místo a o pouhého 0,5 bodu odsunul na 5. pozici vůz Audi #7 (André Lotterer, Benoit Tréluier, Marcel Fässler). Stejný nicotný rozdíl, tedy 0,5 bodu po 6 odjetých závodech dělí posádky na druhém (Audi #8) a třetím (Toyota #6) místě. Porsche #1 se v úvodu šampionátu vůbec nedařilo a obhájci loňského titulu se prvními 3 závody doslova protrápili k zisku pouhých 3,5 bodu. Karta se obrátila až v závodě na Nürburgringu, kdy tato posádka poprvé letos stanula na pódiu a hned na stupni nejvyšším. Vítězstvím v následujících závodech v Mexiku a Austinu se trio Betnard, Hartley a Webber dokázalo vrátit do boje o obhajobu loňského mistrovského titulu. Smolařem je naopak v tomto ohledu vůz Toyota #5 (Anthony Davidson, Kazuki Nakajima, Sebastien Buemi), která je v celkovém hodnocení jezdců napříč všemi skupinami až na 13. místě.

LMP1 (soukromé týmy) - tato kategorie je ve WEC nejméně obsazená, síly v ní měří jen 2 týmy, které v první polovině seriálu nasazovaly dohromady 3 vozy, ale pro zbytek sezóny došlo k redukci startovního pole na pouhé 2 posádky (o tomto kroku jsme informovali ZDE). Kategorii vládne posádka švýcarského týmu Rebellion Racing #13 (Mathéo Tuscher, Dominik Kraihamer, Alexandre Imperatori), která zvítězila v pěti z dosavadních 6 závodů. Druhé průběžné místo prozatím drží druhá posádka stejného týmu (Nikolas Prost, Nick Heidfeld, Nelson Piquet jr.), která však v mistrovství již nepokračuje (viz zmíněný článek výše). Posádka konkurenčního týmu ByKolles #4 (Oliver Webb, Simon Trummer, James Rossiter), které patří průběžná 3. příčka, má na druhé pořadí odstup 38 bodů, který však ve zbývajících závodech s největší pravděpodobností překoná.

LMP2 - tato kategorie je tradičně nejobsazenější a v některých jednotlivých závodech se zde představili také lokálně působící nebo pro konkrétní závod marketingově uměle vytvořené týmy (např. v Mexiku vůz Greaves Motorsport #41 - informovali jsme ZDE). Ve slabších prototypech letos vládne tým Signatech Alpine #36 (Nicolas Lapierre, Gustavo Menezes, Stephane Richelmi), který letos nasbíral 5 pódiových umístění, z toho 4 vítězství (včetně dvojnásobně hodnoceného Le Mans). Je na místě poznamenat, že vůz Alpine A460 absolvuje letos svou první ostrou závodní sezónu (psali jsme ZDE) a ukazuje se ve velmi dobrém světle. Se ztrátou 41 bodů je na druhém místě vůz RGR Sport by Morand #43 (Bruno Senna, Filipe Albuquerque, Ricardo Gonzales), kteří sice letos získali také 5 pódií, ale na nejvyšší stupínek vystoupili pouze 2x. Na třetím místě v průběžném pořadí je vůz G-Drive Racing #26 (René Rast, Roman Rusinov Alex Brundle), jehož náskok o pouhé 4 body na vůz Extreme Speed Motorsports #31 (Ryan Dalziel, Luis Felipe Derani, Christopher Cumming) svědčí o vyrovnaných soubojích mezi zmíněnými dvěma posádkami.

LMGTE Pro - v profi gétéčkách si po vítězství v Austinu upevnil pozici na čele průběžného pořadí vůz Aston Martin #95 (Marco Sorensen, Nicki Thiim). Druhé místo si poměrně stabilními výsledky drží vůz Ferrari #71 (Davide Rigon, Sam Bird), třetí je další Aston Martin #97 (Richie Stanaway, Fernando Rees, Darren Turner). Další pořadí už je poměrně vyrovnané: Ford #66 (který má na svém kontě jediný pořádný výsledek - vítězství v Le Mans = dvojité body) a za ním Ferrari #51 a druhý Ford #67 dělí mezi sebou pouhých 6 bodů.

LMGTE Am - startovní pole amatérských gétéček může na první pohled svádět k jednoduchému hodnocení: Porsche vs. zbytek světa, ale je nutné poznamenat, že průběžné pořadí už tak jednoznačně ve prospěch německé značky nevypadá. V čele se pevně usadil vůz Ferrari #83 (Francois Perrodo, Emmanuel Collard, Rui Aguas), kterému se ale nepovedl poslední závod v Austinu. Druhá příčka patří týmu Abu Dhabi s Porsche #88 (Khaled Al Quabaisi, David Heinemeier Hanson, Patrick Long) a třetí místo drží Aston Martin #98 (Pedro Lamy, Mathias Lauda, Paul Dalla Lana). Bramborovou pozici prozatím okupuje Corvette #50 (Pierre Ragues, Paolo Ruberti) a teprve za touto pestrou pěticí jsou zbylá dvě Porsche v pořadí KCMG #78 a Gulf Racing #86.

Průběžné pořadí posádek po 6 odjetých závodech podle kategorií:

LMP1 (Tovární týmy).

Pořadí  Vůz č.            Posádka             Body
1.   Porsche #2            N. Jani, R. Dumas, M. Lieb             130
2.  Audi #8            L. Duval, L. Di Grassi, O. Jarvis               92.5
3.  Toyota #6            K. Kobayashi, M. Conway, S. Sarrazin               92
4.  Porsche #1            B. Hartley, T. Bernhard, M. Webber               78,5
5.  Audi #7            B. Tréluier, A. Lotterer, M. Fässler                78
6.  Toyota #5            K. Nakajima, S. Buemi, A. Davidson               21

Pořadí značek: Porsche 238 b., Audi 185 b., Toyota 137 b.

LMP1 (Soukromé týmy)

1.   Rebellion R. #13       M. Tuscher, D. Kraihamer, A. Imperatori           125 b. 
2.  Rebellion R. #12      N. Prost, N. Heidfeld, N. Piquet jr.          104 b.
3.  ByKolles #4      O. Webb, S. Trummer, J. Rossiter            66 b.

LMP2

 1.   Signatech #36        N. Lapierre, G. Menezes, S. Richelmi    156 b. 
 2.   RGR Sport #43       B. Senna, F. Albuquerque, R. Gonzales   118 b.
 3.  G-Drive Racing #26       R. Rast, R. Rusinov, A. Brundle     88 b.
 4.  Extreme Speed M. #31       R. Dalziel, L. F. Derani, Ch. Cumming     84 b.
 5.  SMP Racing #37       V. Shaitar, K. Ladygin, V. Petrov     58 b.
 6.  Strakka Racing #42       N. Leventis, L. Williamson, J. Kane     58 b.
 7.  SMP Racing #27       N. Minassian, M. Mediani     46 b.
 8.  Extreme Speed M. #30       S. Sharp, E. Brown, J. van Overbeek     38 b.
 9.  Baxi DC Racing #35       D. Cheng, H. P. Tung, N. Panciatici     28 b.
10.  Manor #44       M. Rao, R. Bradley, R. Merhi     18 b.

LMGTE Pro

1.   Aston Martin #95      M. Sorensen, N. Thiim     109 b.
2.   AF Corse Ferrari #51      G. Bruni, J. Calado       97 b.
3.   Aston Martin #97      R. Stanaway, F. Rees, D. Turner       90 b.
4.   Chip Ganassi Ford #66      S. Mücke, O. Pla, B. Johnson       84 b.
5.   AF Corse Ferrari #71      D. Rigon, S. Bird       80 b.
6.   Chip Ganassi Ford #66      M. Franchitti, A. Priaulx, H. Tincknell       78 b.
7.   Dempsey P. Porsche #77      R. Lietz, M. Christensen       68 b.

LMGTE Am

 1.  Ferrari AF Corse #83     F. Perrodo, E. Collard, R. Aguas   137 b. 
 2.  Abu Dhabi P. Porsche #88     K. Al Quabaisi, D. H. Hanson, P. Long  104 b.
 3.  Aston Martin #98     P. Lamy, M. Lauda, P. Dalla Lana    96 b.
 4.  Larbre C. Corvette #50     P. Ragues, P. Ruberti    84 b.
 5.  KCMG Porsche #78     Ch. Ried, W. Henzler, J. Camathias    77 b.
 6.  Gulf Racing Porsche #86     M. Wainwright, A. Carroll, B. Barker    74 b.

Pořadí značek v obou kategoriích LMGTE: Aston Martin 215 b., Ferrari 209 b., Ford 133,5 b., Porsche 96 b.

Oficiální výsledkovou listinu WEC 2016 naleznete ZDE

(Pozn. autora: u některých vozů jsou uvedeni i piloti, kteří v daném voze nenastoupili ve všech závodech, což znamená, že v konkrétním voze nemusí mít ve skutečnosti všichni v přehledu uvedení piloti shodný počet bodů a stejně tak nemusí být u některých vozů uvedeni piloti, kteří v tom konkrétním voze nejsou členy kmenové posádky)

Google+ Vytisknout

Diskuze: Obhájci titulu znovu útočí! Průběžné pořadí všech kategorií WEC po závodě v Austinu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

start

DTM odhalilo kalendář: Vrací se do Anglie a Itálie

DTM čeká příští rok navýšení počtu závodů

Kalendář DTM 2018 je zase o něco jasnější

Mattias Ekström se letos stal vicemistrem

Zůstane Ekström v DTM? Co jiného by dělal? "Nic jiného neumím"

René Rast za volantem Audi RS5 DTM

Nový šampión Rast: Test F1 by byl mega cool a skvělou zkušeností

René Rast ve své debutové sezoně v DTM opravdu překvapil

Rast se stal mistrem DTM ve své nováčkovské sezoně

Rast, Rene

Hockenheimring: Titul vyhrál ve své debutové sezoně Rast!

reklama
reklama

Doporučujeme

Kimi Räikkönen má do závodnického důchodu ještě daleko

Zamíří Kimi Räikkönen do WEC?

Čtěte dále

Nejčtenější články

reklama

Zprávy odjinud