Porsche pracuje naplno, nasadí novou aerodynamiku

iM1, 19. července 2016, 23:21 Google+

Technická pravidla WEC povolují týmům homologovat na jednu sezónu až 3 odlišné aerokity. Porsche tohoto pravidla plně využívá.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Konstruktéři připravili pro závod na Nürburgringu aerodynamiku generující vysoký přítlak, pravý opak verze z Le Mans

Konstruktéři připravili pro závod na Nürburgringu aerodynamiku generující vysoký přítlak, pravý opak verze z Le Mans | foto: Porsche

Sdílejte článek

Tým Porsche si pro domácí závod 6 Hours of Nürburgring připravil speciální aerobalíček. Technická pravidla pro stavbu prototypů pro vytrvalostní mistrovství stanovují, že tým může v průběhu sezóny využít 3 odlišné aerodynamické úpravy karoserie závodního automobilu, samozřejmě po absolvování příslušné homologace. Porsche odjelo první dva závody letošního mistrovství (Silverstone a SPA-Francorchamps) s verzí B, tedy variantou určenou pro tratě vyžadující kompromisní střední stupeň přítlaku. V Le Mans, díky charakteristice okruhu de la Sarthe, použil tým Porsche specifikaci A, tedy verzi s nízkým přítlakem. Pro nadcházející závod na okruhu Nürburgring připravilo Porsche specifikaci s vysokým přítlakem (verze C).

Pascal Zurlinden, hlavní inženýr týmu, uvádí: „Tuto variantu aerobalíčku jsme důkladně testovali. Na trati v Barceloně jsme v průběhu 4 dnů ujeli téměř 3000 km bez jediného problému.“

Neoficiální zprávy z týmu naznačují, že si piloti při testování stěžovali na bolesti krční páteře, což prý znamená, že inženýři odvedli dobrou práci, protože vůz při jízdě generuje takový přítlak, který jezdcům umožňuje projíždět zatáčky vyšší rychlostí. V takovém případě ale musí čelit vyšším hodnotám přetížení, což má za následek větší únavu a nejvíce je při tom namáhána právě krční páteř.

Šéf týmu Andreas Seidl vysvětlil, že konstruktéři v sídle Porsche ve Weissachu dokončili poslední úpravy na verzi C právě v průběhu závodu v Le Mans.

„Naši inženýři pracovali velmi intenzivně a podařilo se jim dokončit verzi aerokitu pro velký přítlak pro letošní sezónu. Balíček jsme úspěšně otestovali v Barceloně a data z tohoto testu i zpětná vazba od všech zúčastněných jezdců potvrdila správnou cestu. Nejvíce se změny projevily na přední části karoserie. Naše konkurence nijak nezahálí a my musíme být připraveni,“ dodal Andreas Seidl.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Porsche pracuje naplno, nasadí novou aerodynamiku

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Rast, Rene

Hockenheimring: Titul vyhrál ve své debutové sezoně Rast!

Green, Jamie

Hockenheimring: V sobotu vyhrál Green, Audi si zajistila všechny tři tituly

DTM

Lexus a Nissan se objeví na finálovém víkendu sezony DTM

Rast, Rene

V druhém závodě na Red Bull Ringu potkala velká smůla Greena, vítězí Rast

Balanční závaží jsou už minulostí

DTM po dohodě všech výrobců okamžitě upouští od sporného pravidla váhových handicapů

Mattias Ekström udělal dnes velký krok směrem k titulu - slavit může teoreticky už zítra

Ekström si v sobotu na Red Bull Ringu připisuje svoje letošní první vítězství

Wickens, Robert

Wickens v neděli na Nürburgringu oslavil letošní první vítězství

reklama
reklama

Doporučujeme

Nový Ford GT určený pro FIA World Endurance Championship včetně 24 hodin v Le Mans

Ford a Ferrari na Nürburgringu s plným výkonem

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Hockenheimring: V sobotu vyhrál Green, Audi si zajistila všechny tři tituly

reklama

Zprávy odjinud