Obrození sportovních prototypů?

Sjednocení technických předpisů na celosvětové úrovni by mohlo být cestou k oživení zašlé slávy.

Zdá se, že právě toto si uvědomili osobnosti stojící za závody kapotovaných monster. Závody sportovních prototypů mají stále velkou oblibu především v Japonsku, ale i Evropě a USA.

Každoroční měření sil při 24hodinovém závodě v Le Mans je přes legendární příchuť málo zajímavé především pro tovární týmy. Vývoj vozů je příliš drahý a pouze jediný závod přináší jen malý reklamní zisk. A to samozřejmě jen za předpokladu vítězství.

Nová úprava by však mohla otevřít cestu některým menším továrním týmům, neboť by mohly oslovit své potenciální zákazníky právě prostřednictvím závodů sportovních prototypů tam, kde je to pro ně z obchodního hlediska nejzajímavější.

Za vzor nově slouží technické předpisy pro kategorie, ve kterých startují vozy právě v závodě Le Mans. Úpravy se pro rok 2004 dočkaly technické předpisy v americkém seriálu ALMS a stejné předpisy budou platit i pro evropskou obdobu LMES, jež debutuje svým prvním ročníkem letos.

Obě vytrvalostní série se svými stěžejními závody v Le Mans a Sebringu tak budou umožňovat start týmům z druhého seriálu v pro jejich partnery zajímavých závodech na druhé straně Atlantického oceánu. Kromě toho právě LMES hodlá navázat na tradici slavných závodů v Itálii, Německu a Velké Británii.

Především 1000 kilometrový závod na italské Monze se může dle prvních náznaků stát po Le Mans a Sebringu dalším závodem, kde se startovní pole obou seriálů potkají před zimní přestávkou.


Foto: Archiv

Diskuze:

Počet příspěvků: 0 Přidejte vlastní názor…

Další zprávy

Zavřít reklamu