AMR Eastern Europe na páté pozici

iM2, 13. června 2009, 19:37 Google+

Tým Aston Martin Racing Eastern Europe zvládl úvod 77. ročníku závodu 24h Le Mans skvěle! Po startu z osmé pozice se Stefan Mücke dokázal s vozem Aston Martin LMP1 se startovním číslem 007 probojovat až na čtvrtou příčku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Enge/Charouz J./Mücke

Enge/Charouz J./Mücke | foto: BPA sport marketing, a.s.

Sdílejte článek

Později sice klesl na páté místo, když jej předstihl jeden z dieselů dohánějících ztrátu, ovšem český tým nadále naprosto suverénně vládl průběžnému pořadí benzinových vozů.

77. ročník legendárního závodu 24 hodin Le Mans odstartoval dnes v 15 hodin za krásného letního počasí před naprosto zaplněnými tribunami a v neskutečné atmosféře. Tribuny podél startovní a cílové rovinky vřely už hodinu před startem, kdy areálem zněly hymny účastníků a skvělý francouzský komentátor vyprovokoval diváky k fandění, které si v ničem nezadalo s atmosférou největších fotbalových zápasů světa.

Za posádku Jan Charouz, Tomáš Enge, Stefan Mücke rozjížděl čtyřiadvacetihodinovku posledně jmenovaný německý závodník, který s modro-oranžovým vozem Aston Martin LMP1 ve slavném a tradičním designu společnosti Gulf startoval z osmého místa absolutně a prvního mezi vozy poháněnými dieselovým motorem.

Stefan Mücke začal skvěle. Už v prvním kole několikrát zkusil zaútočit na Alexandre Prémata s jedním ze tří továrních Audi a na rovince Mulsanne uspěl! Prosmýkl se před Francouze na sedmou příčku a postupně začal soupeři ujíždět. Za Prémata se navíc velmi rychle dotáhl Darren Turner s Astonem se startovním číslem 008. Brit dostal jezdce německého týmu pod tlak a ve třetím kole donutil rivala k chybě a výletu do kačírku. Astony se startovními čísly 007 a 008 se tak usadily na 7. a 8. pozici a po pěti kolech si vybudovaly už sedmnáctisekundový náskok před vozem týmu Speedy Sebah Racing kroužícím na 9. místě. Na šestého Rockenfellera s dalším dieselovým Audi v tu chvíli naopak ztrácely jen 4 sekundy.

Další drama v táboře soupeřů následovalo během prvních zastávek v boxech. Po výměně pneumatik u Peugeotu číslo 7 pustili mechanici francouzského týmu Pedra Lamyho ze stání právě v okamžiku, kdy k mechanikům zajížděl další Peugeot pilotovaný Jean-Christophem Boullionem. Došlo ke kontaktu a k poškození zadní části a levé zadní pneumatiky vozu číslo 7. Na rovince Moulssane z Peugeotu odpadlo velké množství velkých střepů karosérie a na trať musel vyjet safety car, aby traťoví komisaři mohli nepořádek odklidit.

Situace využili k zastávkám v boxech a dotankování paliva také jezdci týmu AMR Eastern Europe a Aston Martin Racing. Mechanikům modro-oranžovému týmu se dařilo podstatně lépe než jejich francouzským kolegům a Stefan Mücke se na trať vrátil na páté pozici. Darren Turner se posunul na šestou příčku. Žluté fáze využily k zastávkám v boxech také další týmy a Stefan Mücke s vozem Aston Martin LMP1 týmu AMR Eastern Europe se díky tomu posunul na skvělé 4. místo!

Těsně před uplynutím první hodiny se začalo závodit znovu. Stefan Mücke si při restartu vyšlápl na Mikea Rockenfellera s dieselovým Audi a probil se na třetí příčku. Německého jezdce sice za svými zády dlouho neudržel, nadále ovšem pokračoval ve skvělých výkonech na čtvrté pozici následovaný Darrenem Turnerem s druhým továrním Astonem. Britský jezdec se brzy dostal do souboje s Marcem Geném s Peugeotem, čehož Stefan využil a začal dvojici za svými zády po desetinkách sekundy ujíždět.

Darren Turner ale Geného za svými zády neudržel, Španěl šel v 18. kole na 5. pozici a začal stíhat zatím čtvrtého Stefana Mückeho, kterého o kolo později předjel. Německý jezdec týmu Aston Martin Racing Eastern Europe dál bojoval jako lev, s továrním Peugeotem se držel v kontaktu a začal se naopak vzdalovat Turnerovi na 6. příčce. Před nejbližšími pronásledovateli měly oba tovární Astony po 80 minutách závodění už přibližně dvouminutový náskok!

Přesně po hodině a půl zamířil Stefan Mücke do boxů k druhé plánované zastávce, která proběhla zcela hladce a bondovská 007 se vrátila na trať na páté pozici těsně před týmovým kolegou Turnerem. Brit ale v této fázi zajížděl v jednotlivých kolech časy přibližně o dvě až tři desetiny rychlejší než Němec a byl doslova nalepen za zadní částí sesterského vozu. V devětadvacátém kole ale Mücke „zatáhl“ a zvýšil svůj náskok před Turnerem na 2 sekundy.

Po dvou hodinách závodu držely tovární Astony stále páté a šesté místo průběžného pořadí. Stefan Mücke na pátém místě ztrácel na čtvrtého Mc Nishe (Audi #1) 17 sekund, Turner zaostával za týmovým kolegou o 7,5 s, ale před sedmým Tinseauem (Pescarolo #16) měl k dobru už dvě a půl minuty! Tým Aston Martin Racing tak v úvodu s naprostou převahou vládl hodnocení benzinových vozů a jako jediný dokázal držet krok s dieselovými prototypy.

Po dvou a čtvrt hodinách zajely tovární Astony ke třetí plánované zastávce. Nejprve k mechanikům zamířil vůz s číslem 008, za jehož volant usedl Jos Verstappen, o kolo později zastavil v boxech také Stefan Mücke, kterého v kokpitu „českého“ Astonu vystřídal Tomáš Enge. Oba vozy v barvách společnosti Gulf také poprvé měnily pneumatiky. Pitstop proběhl v obou případech bezchybně a modro-oranžové speciály se do závodu vrátily v nezměněném pořadí na pátém a šestém místě.

Ve skvělých výkonech pokračoval v následujících minutách také Tomáš Enge, jenž si postupně upevňoval pátou pozici a před šestým Verstappenem s dalším Astonem si vybudoval přibližně osmisekundový náskok. Vedoucí Peugeoty a Audi ovšem oběma Astonům uskočily kvůli agresivnější strategii. Oba favorizované týmy totiž budou střídat jezdce a měnit pneumatiky až po čtyřech stintech.

„Nepřekvapilo nás, že Audi a Peugeoty jedou čtyři stinty s jedním jezdcem a na jedné sadě pneumatik, věděli jsme to. Ale sami jsme chtěli mít jistotu. Teď zjistíme, jak pneumatiky vypadají, pak uvidíme. Zatím bylo vše velmi dobré, jsme pátí a šestí, což je skvělé a já sám jsem to v této fázi závodu nečekal. Auto fungovalo dobře, všechno bylo ok, nemáme žádné problémy,“ zhodnotil úvodní část závodu krátce po vystoupení z vozu Stefan Mücke.

tisková zpráva: www.bpa.cz
Google+ Vytisknout

Diskuze: AMR Eastern Europe na páté pozici

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

start

DTM odhalilo kalendář: Vrací se do Anglie a Itálie

DTM čeká příští rok navýšení počtu závodů

Kalendář DTM 2018 je zase o něco jasnější

Mattias Ekström se letos stal vicemistrem

Zůstane Ekström v DTM? Co jiného by dělal? "Nic jiného neumím"

René Rast za volantem Audi RS5 DTM

Nový šampión Rast: Test F1 by byl mega cool a skvělou zkušeností

René Rast ve své debutové sezoně v DTM opravdu překvapil

Rast se stal mistrem DTM ve své nováčkovské sezoně

Rast, Rene

Hockenheimring: Titul vyhrál ve své debutové sezoně Rast!

reklama
reklama

Doporučujeme

Enge, Tomáš

Le Mans: Peugeot slaví double

Čtěte dále

Nejčtenější články

reklama

Zprávy odjinud