Kvalifikační double Astonu mezi benzíny

iM2, 12. června 2009, 18:01 Google+

Ve čtvrtek se v Le Mans uskutečnila kvalifikace 77. ročníku slavné čtyřiadvacetihodinovky, která byla rozdělena do dvou samostatných měřených tréninků.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Enge/Charouz J./Mücke

Enge/Charouz J./Mücke | foto: Le Mans Series Media/DPPI

Sdílejte článek

I když startovní pozice není při 24h Le Mans až tak důležité, protože během závodu ujedou auta přes 5000 kilometrů, což je přibližně 360 kol, všechny týmy se samozřejmě už v kvalifikaci snaží být nejlepší. Celkovému pořadí včera podle očekávání vládly dieselové vozy, tovární prototypy Aston Martin LMP1 ale vládly klasifikaci benzinových vozů. V sobotu jim bude na startovním roštu patřit osmá, devátá a sedmnáctá pozice.

Po zmoklém středečním volném tréninku se tentokrát bojovalo na suché trati, takže závodní vozy mohly na věhlasný okruh La Sarthe dlouhý 13,4 km poprvé vyjet na hladkých pneumatikách. Nejrychlejším z trojice vozů byl prototyp se startovním číslem 007 posádky Jan Charouz (CZE), Tomáš Enge (CZE) Stefan Mücke (GER) a dosažený čas 3:27,180 min stačil na osmou pozici absolutně. První z vozů startujících pod hlavičkou Aston Martin Racing (st. č. 008) skončil hned za autem týmu Aston Martin Racing Eastern Europe. Trojice Anthony Davidson (GBR), Darren Turner (GBR), Jos Verstappen (NED) dosáhla devátého času (3:27,704 min), třetí Aston v modro-oranžových barvách společnosti Gulf (st. č. 009) posádky Stuart Hall (GBR), Peter Kox (NED), Harold Primat (SUI) vyrazí do závodu ze sedmnácté pozice (3:33.968 min).

V hodnocení benzinových vozů nakonec Aston Martinu patří první tři místa, protože třetího nejrychlejšího času dosáhl tým Speedy Racing Sebah, který do závodu nasazuje loňský model Loly poháněné motorem Aston Martin.

“První dvouhodinovou část kvalifikace jsme využili hlavně k tomu, abychom si zvykli na chování vozu na suché trati,” popsal Stefan Mücke, který zajel nejrychlejší čas vozu se startovním číslem 007. “Protože ve středu se ve volném tréninku jezdilo na vodě, měli jsme až v kvalifikaci poprvé příležitost jet na suchu. Ve druhé části kvalifikace jsem se nijak zvlášť nesnažil o opravdu rychlé kolo, protože jsme se soustředili hlavně na přípravu na samotný závod. Ale auto se chovalo velice dobře a já jsem byl s dosaženým časem spokojený, protože jsem se v rychlém kole trochu zdržel v provozu na trati. Je znát, že jsme postoupili kupředu, ale ve srovnání s dieselovými vozy je rozdíl stále příliš velký. V kategorii LMP1 ještě pořád zůstávají dvě třídy: benzinová a dieselová. Chtěli jsme být nejrychlejším z benzinových vozů a jsem rád, že jsme tento úkol splnili. Před závodem to povzbudí naší sebedůvěru, myslím si, že by se nám mohlo dařit.”

Před koncem kvalifikace ale týmu AMR Eastern Europe pořádně zatrnulo, když Jan Charouz v nájezdu do druhé šikany na rovince Mulsanne vylétl z trati a poškodil vůz. První prohlídka auta ale naštěstí ukázala, že nedošlo k poškození šasi a modro-oranžový prototyp bude připraven na sobotní start závodu.

S Astonem Martinem LMP1 se startovním číslem 008 dosáhl nejrychlejšího času Anthony Davidson, jenž v týmu Aston Martin Racing v Le Mans debutuje. “Náš výkon mě velice potěšil, ačkoliv to zdaleka nebylo ideální kolo,” řekl Anthony Davidson. “Na trati byl poměrně velký provoz a já sám si stále ještě zvykám na odlišný styl závodění, než jaký jsem znal dosud. Každopádně si myslím, že důležitější je naše tempo s nastavením vozu pro závod než výsledky kvalifikace a to bylo dobré, což je před víkendem povzbudivé. Na rovinkách jsme byli skutečně rychlí, což nám v závodě pomůže, abychom se lépe vypořádali s provozem.”

Nejrychlejším z členů posádky se startovním číslem 009 byl Peter Kox, jenž dosáhl nejrychlejšího času ve svém posledním kole těsně před půlnocí.
 
77. ročník závodu 24h Le Mans startuje v sobotu 13. června v 15 hodin.

Výsledky kvalifikace - 24h Le Mans, FRA, 11/06/2009:


Umístění, Posádka, Vůz, Čas
1.Montagny/Sarrazin/Bourdais, Peugeot 908 Hdi-FAP, 3:22.888 min
2.Capello/Kristensen/McNish, Audi R15 TDI, 3:23.650 min
3.Minassian/Klien/Lamy, Peugeot 908 Hdi-FAP, 3:24.860 min
4.Treluyer/Pagenaud/Boullion, Peugeot 908 Hdi-FAP, 3:25.062 min
5.Brabham/Wurz/Gene, Peugeot 908 Hdi-FAP, 3:25.252 min
6.Luhr/Rockenfeller/Werner, Audi R15 TDI, 3:25.780 min
7.Premat/Dumas/Bernhard, Audi R15 TDI, 3:27.106 min
8.Enge/Charouz/Mücke, Lola-Aston Martin, 3:27.180 min
9.Davidson/Turner/Verstappen, Lola-Aston Martin, 3:27.704 min
10.Belicchi/Jani/Prost, Lola-Aston Martin, 3:28.134 min

tisková zpráva: www.bpa.cz
Vytisknout

Diskuze: Kvalifikační double Astonu mezi benzíny

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Další články

Aktuálně

reklama

Doporučujeme

Enge/Charouz J./Mücke

Nejrychlejší benzín je AMR Eastern Europe

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud